Nog eventjes de aandacht vestigen op de Dakar organisatie en hun regeltjes.
Quote:
VREEMDE GANG VAN ZAKEN
Veel commotie is er in het Nederlandse kamp over de gang van zaken rond het KAMAZ-team. Kabirov is in Bamako na aankomst weer van het vliegveld afgereden
om in de stad zijn kapotte achterbak te laten lassen. Hij bleef vier uur weg. Volgens de Nederlandse deelnemers was dat niet toegestaan omdat het een marathonspecial was zonder service. Je mocht alleen maar zelf wat sleutelen en elkaar helpen maar niet uit het bivak. Het officiële persteam van de rally zelf zag het voorval en meldde het op het internet en via een bericht op het mededelingenbord. Bij navraag bij de rallyleiding wist men eerst van niets maar eenmaal op de publicatie vond men het een vreemde gang van zaken die besproken zou gaan worden in het dagelijks stafoverleg. Dat is blijkbaar ook echt gebeurd. Maar in plaats van de straftijd die Kabirov zou moeten krijgen werd alleen het bericht schielijk van het Internet gehaald… Echt een geval van Liberté, Egalité, Fraternité of in ieder geval Zaneroli’s versie daarvan.
23h10 – 520 leaves the bivouac…
A solution needs to be found for the Kamaz truck of Firdaus Kabirov. Indeed, despite making it to Bamako, the back of truck is detaching from the front cabin. The Russian team decides to leave the tarmac of the Bamako airport. Wait and see!
03h00 - … and here comes 520!
After leaving the bivouac for about 4 hours, the Kamaz truck of Kabirov eventually came back as good as new with a fixed back cabin. The truck is ready to go
|
Andere voorbeeldjes: Loomans die wel mag starten na zijn kapotte motor en dan weer niet; de AD Sport RAV4 die meer dan een uur straftijd krijgen voor het missen van een checkpoint dat ze weldegelijk gepasseerd zijn; Peterhansel die vorig jaar gesleept werd op een verbindingsrit naar het bivak, dan zijn wagen het bivak binnenduwt en toch geen straftijd krijgt; enz.