De Nederlandse Cupsponsors 2004:
-ID&T, Radiostation (zonneband + 2 onderaan op deur, onder de baguettes, achterruit)
-AEG Dect Telefoons (halve motorkap, 1 * achterzijde)
-Autoweek (2 * nummerbordplaats, 2 * grote vierkante sticker op deur)
-Michelin (2 * voorbumper, 2 * achterzijde)
-Ixell (2 * onderaan voorschutbord-voorzijde, 1* achterzijde)
-Elf (2 * voorzijde-koplampen, 2 * achterzijde)
-State of Art, kleding (2 * onderaan voorschutbord, hoog voorzijde)
-Koni Sport (2 * onderaan voorschutbord, miden-hoog voorzijde, 1 * achterzijde)
-Renault Financial Services (motorkap)
Totaal: 26 stickers
De Belgische Cupsponsors 2004:
- Elf (2 * voorzijde koplampen, 2 * achterzijde, 2 * onderzijde wagen zijkant)
- Renault Sport (1 * nummerplaat voorzijde, 1 * nummerplaat achterzijde)
-Michelin (2 * bumper voorzijde, 1 * achterzijde, 2 * onderzijde zijnkant)
-Ixell (1 * motorkap)
- Cricket&Co (2 * zijkant voorschutbord)
Totaal: 15 stickers
Daarbij opmerken dat de Nederlandse stickers vele malen groter qua oppervlakte zijn dan de Belgische stickers. Kosten c.q. opbrengsten kun je per vierkante cm2 uitrekenen. Daarnaast hebben veel Belgische stickers een rechtstreekse link met de sport, denk aan Michelin, Elf en Renault Sport.
In Nederland treffen we vooral commerciële stickers aan. Mijn conclusie: een Nederlandse cupper krijgt meer steun vanuit de organisatie dan een Belgische cupper. Mochten die Nederlandse sponsors wegvallen dan verwacht ik een grote terugval in het aantal Nederlandse deelnemers