Wat er volgens mij ook mee te maken heeft, is gewoon dat er veel minder mensen geïnteresseerd zijn in autosport dan in pakweg voetbal. Het zal daarom voor een voetbalploeg (ook al speelt die maar ergens op een heel laag niveau) veel eenvoudiger zijn om geld te vinden. Bovendien kost het ook vaak minder. Autosport, zelfs al wil je niet direct in de Belcar meerijden, kost heel veel geld. Daar kan je niets aan veranderen. De enigste manier om sponsors te overtuigen, is om ze zoveel mogelijk return aan te bieden. Ze mogen dan misschien niet echt geinteresseerd zijn in racen, maar als ze goed ontvangen worden, heel de race gratis kunnen eten en drinken, ... , dan zullen ze misschien nog wel sponsoren. Ik denk dat de eerste sponsor die piloot X geld geeft omdat hij/zij vindt dat die goed kan rijden of een opkomend talent is, nog moet geboren worden.
Ik stel het hier nu misschien een beetje heel wit/zwart voor, maar ik vermoed niet dat autosport ooit echt heel populair zal worden in Belgie. Ik vind dat spijtig, maar maak me er geen illusies over.
|