View Single Post
Old 19-01-2005, 18:39
Speesman's Avatar
Speesman Speesman is offline
de snelste doctorandus

Dit is idd een heel interessante discussie!

Quote:
Originally posted by Baron

...
Als je dat geeft, komt die toeschouwer opnieuw (terug) naar het circuit en betaalt zonder probleem ook 25 € voor een weekendje autosport.
Om op het bovenstaande even terug te komen. Ik denk persoonlijk dat het iets ingewikkelder ligt. Zo vermoed ik dat er een heleboel mensen zijn die nog nooit van het woord Belcar zullen gehoord hebben (of alleszins toch niet meer dan 1 piloot zullen kunnen opnoemen), laat staan van Touring Cup of soortgelijken. Terwijl er bv wel veel toeschouwers naar een GP Formule 1 afkomen (ok, wel minder als vroeger, maar toch nog heel veel volk). Vaak hoor je die mensen tegen elkaar bezig dat ze graag een Schumacher ("die kerel met die rode auto die alles wint" ) eens aan het werk willen zien. Voor veel mensen is autosport dus niets meer dan Formule 1 (zoals hier al terecht opgemerkt werd). Ik vermoed dat een verbeterde infrastructuur dus op zich niet voldoende is, dat je ook eerst de mensen iets meer moet laten kennismaken met de verschillende disciplines / ze nieuwsgierig maken. Programma's zoals pitstop.tv hebben op dit vlak al zeker hun nut bewezen. Een mooie reportage over bv Belcar zal mensen sneller naar het circuit lokken.

Alle, zo zie ik het toch. Maar misschien slaag ik de bal volledig mis.
Reply With Quote