View Single Post
Old 19-01-2005, 22:08
Driesco Driesco is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
Originally posted by Peter Baert
Driesco, het is inderdaad vijf voor twaalf. Ik probeer mijn horloge stil te zetten, maar het tikt verder ...
Kijk Peter, voor het helemaal de verkeerde kant uit gaat en zonder mensen een schop onde hun g*at te willen geven. Het gaat mis met de autosport, en heel goed mis. De enige die dat willen inzien zijn de piloten. Er zijn te veel, bonden, organisaties, regels, zakkenvullers, die moeten er eerst allemaal tussenuit. Bovenaan beginnen kuisen en vervangen door zakenmensen. Een bedrijf kan je niet runnen als je enkel maar het hart voor autosport op de juiste plaats hebt. Het is keiharde business en sommigen hebben dat na 10 jaar nog altijd niet begrepen. Veel vergaderen, veel lullen maar elk jaar gaat het weer bergaf.

Actieplan:

1 Grote kuis houden
2 Aantrekkelijk programma maken voor alle autosportdissciplines
3 Mensen naar de circuits brengen
4 Media-aandacht scheppen
5 sponsors zoeken voor de teams

Dit is de enige juiste weg. Momenteel werken we al jaren van nummer 5 naar boven toe.

Altijd bereid om te praten en de gesprekken aan te vatten voor nieuwe initiatieven.

En voor alle duidelijkheid: niemand hoeft deze boodschap persoonlijk op zich te nemen, het is een algemene tendens, neit alleen in de autosport, ook in andere sporten. De wijze woorden van de schepen van sport van Gent klinken me nog als muzien in de oren toen we er over bezig waren. Topsort zijn 2 zaken: de sport en het zaken doen. Beiden hebben een leider nodig want het zijn 2 zaken die los staan van elkaar.

Last edited by Driesco; 19-01-2005 at 23:24.
Reply With Quote