Goeie discussie hier en zou niet weten waarom ze eraf of op slot zou moeten.
Een eerste korte reactie. Peter's vaststelling dat het naar het internet aan het verhuizen is, kan ik alleen maar delen. Zet me nu ongeveer een jaartje in voor DePaddock als admin, bestuurslid, whatever the name, en wat moet ik vaststellen?
Zelfs als fans iets organiseren voor fans, wordt je flink met de nek aangekeken.... We gaan samen naar Essen en komen flink tussen in de entree, slechts een handjevol enhtoesiastelingen.... We organiseren een fotowedstrijd met pro's in de jury, slechts een handjevol inschrijvingen.... We organiseren een heuse échte quiz, slechts matige tot lauwe reacties.... Persoonlijk maakte ik een autosportkalender 2005, zoals er op heel de planeet geen is, vanuit België maar heel matige reacties.... Meer dan helft zijn over de plas naar Amerika en Australië gegaan. 't zijn maar een beperkt aantal fans die je steeds weer terugziet. DePaddock zou een perfect platvorm kunnen zijn voor àlle autosportfans in Vlaanderen, maar we missen er nog veel...
Belgen zitten in een dusdanige malaise - wordt het nu Brussel Halle Vilvoorde of niet? de regering liegt dat ze zwart ziet, sociaal overleg kan enkele mits steekgeld van de regering enz - dat de Belg liever achter de TV blijft zitten om maar niets te missen van al dat moois én zich liefst en vooral voor niets en niemand hoeven engageren. Da's makkelijk en 'als ik buitenkom zal ik eens hard roepen en schelden en dan weer achter mijnen TV of computer kruipen'. Lekker associaal en geen enkel menselijk contact.
Het ligt niet alleen aan organisatoren. Als ik lees dat de mediaplannen ivm de teams werden opgedoekt omdat de ene meer in beeld zou komen dan de andere... tja, dan heeft iedereen zijn eigen gat gegraven en staan ze nu te wankelen om erin te vallen.
Als ook de teams geen concensus meer kunnen bereiken over zoiets, tja dan houdt het op. Dat ze allemaal hun duit in het zakje doen en ervoor zorgen dat ze mee vooraan zitten. Bedenk een systeem van bijdragen afhankelijk van de positie in het kampioenschap en dan GEEN gezeik over die heeft 3 seconden meer "zendtijd" gehad dan ik. Als ze geen overkoepelende geest kunnen bewaren onder het mom van "'t is in belang van de sport' dan houdt het idd op. Dan is het niet 5 voor 12, maar 5 NA 12.
Ah ja, en nog iets - wat ook in het algemeen geldt en niet enkel van toepassing is op de autosport - is het eigenbelang dat primeert. Maar al te vaak worden foute beslissingen genomen en gaan mooie dingen verloren omdat het eigenbelang primeert en niet het gemeenschappelijke (of project-) belang.
Arm Vlaanderen. Voor de 100ste keer. Organisatoren, teams, media én ook de fans. Allemaal.
Oei, ging even een kortje reaktie zijn.
Als er gewerkt moet worden: de mensen die het moeten weten, weten mij zitten.