Quote:
Originally posted by redje
Bernie Ecclestone heeft daar ook veel mee te maken. Die wilde alle niet-F1kampioenschappen zien verdwijnen.
|
Bernie had destijds (nu nog

) meerdere petten op. Hij was de adviseur destijds van Balestre. Uiteindelijk heeft de FIA destijds zelf die beslissing genomen op aanraden van Ecclestone. Hoe dan ook blijft de FIA verantwoordelijk voor haar eigen beslissingen. Hadden ze destijds maar beter moeten opletten.
De kwaliteit van het management in organisaties zoals FIA, KNAF en RACB is soms van een bedroevend laag nivo. Vanuit die kant hoef je echt geen verbetering te verwachten. Alleen mensen met kwaliteiten zijn in staat om hun eigen fouten te herkennen en daar waar nodig corrigerende maatregelen te nemen. Een "dom persoon" zal niet over die capaciteit beschikken.
Hetzelfde verhaal is ook van kracht voor de kwaliteit van het management binnen organisatoren en circuits. Ook huilen met de pet op. Ik zal geen naam of functie noemen maar eind 2002 / begin 2003 was er een Nederlandstalige sprekende meneer die zijn vertrek aankondigde uit het management team van een organisatie / circuit (ook hier hou ik me op de vlakte

) Vertrek per 31-12-2003 of zoiets. Meneer zag geen uitdaging meer in zijn functie en was toe aan iets nieuws. Dit nieuws heeft destijds op internet gestaan, daarnaast heb ik deze boodschap persoonlijk van hem genomen.
Het is nu 2005, die meneer zit nog steeds op dezelfde stoel. Een dergelijk gedrag moet toch funest zijn voor de motivatie binnen een management team en de direct betrokken werknemers. In het bedrijfsleven is zoiets ondenkbaar, als je daar een dergelijke uitspraak doet moet je ook verantwoording nemen voor je woorden. En van zo iemand moet ik nu verwachten dat hij de vastgelopen baggerschuit gaat vlot trekken? Reken daar maar niet op.
Van personen, zoals hierboven omschreven, lopen er nou net iets teveel rond in onze geliefkoosde sport. Wat kunnen we daaraan doen? Helemaal niets.