View Single Post
Old 21-01-2005, 20:27
Driesco Driesco is offline
De Paddock Enthousiast

Kijk, ik word hier bestookt met mails en telefoontjes, veel sympathie uit Nederland maar het volgende wil ik toch wel even duiddelijk stellen en Huudo is diegene tegen wie ik het vorige week allemaal als eens uitgelegd heb:

BRI is geen renstal, geen club, noch een eventbureau, enz... wij zijn gewoon een vzw met 1 doel, net hetzelfde als Depaddock " promoten van de autosport". Daar wij sinds 1998 al doorhebben dat sponsoring toch niet werkt hebben wij altijd keihard gewerkt om andere zaken te doen, daar omzet mee te genereren en dat te gebruiken om te coursen. Niet altijd even succesvol maar we hebben toffe en heel triestige momenten gekend.

ik som even op wat me zo direct te binnen valt:

Depaddock Clio - mooi begin en leuk initiatief
Toekan - mooie geste van ons die 267.000 Bef heeft opgebracht en nationaal op TV
Belkarting 2001-2002 - leuk maar heel gevaarlijk om uit de kosten te komen
24H van Zolder krant - een voltreffer van formaat
Belcarboek - uit de eerste evaluaties niet goed.

Het Belcarboek is voor ons een compleet raadsel. 6 weken dag en nacht gewerkt, kostprijs 21.000 euro ( advertenties dekken de drukkost). Van alle adverteerders heeft tot op heden slechts 60% betaald. Factuur van de drukker was hier 2 dagen na de druk. Wat betreft de losse verkoop van de boeken kunnen we spreken van regelrechte ramp. Weten jullie dat slechts 9 van de ongeveer 50 teams een boek kochten. Dat we hier op Depaddock van de +/- 700 leden slechts 5 mensen een boek kochten. Dat er mensen zich afvroegen waarom BRI het mocht doen en niemand anders. Wel, ik zal jullie zeggen waarom: omdat ik in zoiets geloof. Heden ten dage moet ik mijn visie herzien. Mensen denken dat we hier stinkend rijk van worden, dat het puur om de poen te doen is. Ik moet jullie ontgoochelen. Ten eerste heb ik de 21.000 euro eerst zelf kunnen voorschieten, moet ik er nog ongeveer 10.000 ontvangen en loopt de verkoop gewoonweg slecht. We mikten op 1500 boeken en het zijn er amper 300 in de losse verkoop. Alle mensen die toen dachten dat BRI met de dikke poen ging lopen, gaan die nu bijpassen? Weet ook dat onze berekeningen zo waren dat ALS we 1500 boeken verkochten we 2 Clio's gingen inzetten in de TC en niet 1 zoals nu het geval. BRI is een vzw en de gelden zijn bedoeld om de autosport te promoten, remember. Gellof me of niet, maar zelf de top teams bestelden niet eens 1 boek. Triestig als je ziet dat je werk amper geapprecieert wordt. Ikzelf ben nochtans de mening toegedaan dat het boek echt goed is, anderen blijkbaar niet.
Gisteren hebben we onze handtekening gezet onder 450.000 euro VIP tenten voor alle TC - Belcar - 24H Zolder en 24H Francorchamps. Als dit mis gaat kan ik best een one way ticket bestellen richting eiland Pipi, daar is werk genoeg om alles aan de banken terug te betalen. Driesco doet niet alles voor het geld, Driesco wil omzet om BRI de kans te geven autosport te promoten en dat kan ik niet alleen, ik ben geen bank. Bedrijven introduceren in de autosport is een hulpmiddel, maar geen redding.

Al meer dan een jaar spelen 3 personen met het idee om een eigen kampioenschap op te starten maar telkens komen we bij hetzelfde probleem. We dienen samen te gaan met mensen die niet op dezelfde golflengte zitten als wij, dus geen nieuw kampioenschap. Je mag zijn wie je wil, doen wat je wil, als je geen carte blanche krijgt om zelf je eigen zin te doen en in te spelen op de vraag van de supporter dan sta je nergens. Ooit zal het er wel eens van komen, maar ik vrees voor ons zoals het er nu voor staat niet in België.

Ik hoop nu dat iedereen weet wie BRI is. Als we iets doen of te koop zetten dan is dat in de eerste plaats voor de autosport. Wij hebben het altijd gezegd en ik blijf het zeggen, wij werken met een open boekhouding die elke dag mag bekeken worden. Hier geen dure diners, geen eigen belang, elke euro wordt 3 maal omgedraaid over hoe we hem het beste kunnen gebruiken om de autosport te promoten. Enkelen hebben het gesnapt, maar spijtig genoeg nog veel te weinig.

Tot zover episode 2

PS: voor de antwoorden komen: als ik in de Wheels zit om iets te eten of te drinken ( met mate) is dat niet op rekening BRI maar prive

Last edited by Driesco; 21-01-2005 at 20:57.
Reply With Quote