Quote:
Originally posted by Driesco
Al meer dan een jaar spelen 3 personen met het idee om een eigen kampioenschap op te starten maar telkens komen we bij hetzelfde probleem. We dienen samen te gaan met mensen die niet op dezelfde golflengte zitten als wij, dus geen nieuw kampioenschap. Je mag zijn wie je wil, doen wat je wil, als je geen carte blanche krijgt om zelf je eigen zin te doen en in te spelen op de vraag van de supporter dan sta je nergens. Ooit zal het er wel eens van komen, maar ik vrees voor ons zoals het er nu voor staat niet in België.
|
'k heb tot Episode 2 moeten wachten, maar goed, ge komt er nu zelf ook mee. Over het hoe en waarom dat het niet gelukt is, weet ik niet, ik was er niet bij, maar wat ik eerder al zei: "De realiteit is idd anders."
Quote:
Weet je wat ik zo knap vind aan die mannen? Die dulden geen tegenspraak, gaan recht door zee en kijken nooit om. Je gaat mee of je stikt, geen of weinig compromis. Iedereen tevreden stellen doe je toch nooit, dan wordt je beter minister. Aan tafel zitten met diverse partijen is nooit goed. Iedereen wil zijn graantje meepikken. Je schrijft iets uit en je zet het in de markt. Wie commentaar heeft gaat vissen, wie er zich kan in vinden gaat rijden, as simpel as that. Over je heen laten lopen kan je elke dag, zo lopen er bijna 11 miljoen rond in Vlaanderen.
|
Daar is niks knap aan. Ik ben al enkele jaren marketing en communication manager in Benelux en Scandinavië voor het bedrijf waar ik voor werk -> lees "de privé", en vaak wordt er in de privé op een dictatoriale manier gewerkt. De baas spreekt en de rest voert uit. Net wat zij ook deden. Wel, laat ik u zeggen, als ge op langere termijn uw zaakje kapot wilt krijgen (ze zijn goed bezig overigens) is dat de manier van werken. Als je het op langere termijn wilt uitzingen en ieder jaar een leuke winst wil opstruiken ( en geen woekerwinsten de eerste jaren) is dat NIET de manier. Wil wel eens weten hoeveel bedrijven er een 100-jaren! plan hebben. Wij hebben er eentje bij ons, en iedereen, 3500 man wereldwijd, staat daarachter. Dat getuigt niet alleen van visie en een goed plan maar ook van respect voor alle partijen waar je mee samenwerkt. En dat is net wat ik bij die heren mis.
Je moet idd een plan uitwerken, het promoten en hopen dat de klanten kopen. Doen ze dat niet en gaan ze allemaal vissen, mag je weer van voren af aan. Maar waarom het wiel opnieuw uitvinden? Partnerships en allianties werken 10x beter. Dat houdt in dat je je visie goed moet commniceren en je je moet kunnen onderscheiden. Dat er weinig boeken verkocht zijn, zou mij toch tot nadenken stemmen. Het volstaat ook niet om gewoon maar een boek te maken, daar moet toch wat studie aan vooraf gaan enz. Maar goed, hier weet ik te weinig van de details af.
Quote:
Een mooie en overzichtelijk, NIET anonieme enquete zou ik willen. Zijn er voorstanders om mee te werken?
|
'k ga even iets over enquetes in het algemeen zeggen, als marketeer. Er zijn veel collega's die dit het summum van marketing vinden, maar ik spreek hen daar regelrecht tegen. Ik vind enquetes totaal waardeloos. Het is immers een moment opname van iemands gedachten, die door 1001 externe factoren worden beïnvloed én die bovendien dubbel geïnterpreteerd kunnen worden. Er bestaat niet zoiets als een onafhankelijke enquete want ze wordt altijd georganiseerd en gefinancierd door iemand met een bepaald doel nl. zijn gelijk halen. En ik weet het alle marketingboeken zeggen blablabla maar goed. Maar wat er met een enquete niet bereikt wordt is de waarheid en de juiste weg vinden die moet gevolgd worden - vermits een momentopname van iemands geest en gedachten. Het is veel beter de markt kleinschalig te testen, en het koopgedrag van de mensen te analyseren alvorens een bepaalde richting uit te gaan. Simpel, effectief en veel efficiënter dan om het even welke enquete. Ook hier zijn boekenkasten vol literatuur over te vinden.
Ik kan er dus nog altijd zeer goed inkomen dat er iets moet veranderen - ben het daar in principe mee eens - maar buiten de handtekeningsessie heb ik - voor de fans althans - nog niet veel valabels zien passeren.