View Single Post
Old 21-01-2005, 23:05
TommySoprano TommySoprano is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally posted by Driesco

Het Belcarboek is voor ons een compleet raadsel. 6 weken dag en nacht gewerkt, kostprijs 21.000 euro ( advertenties dekken de drukkost). Van alle adverteerders heeft tot op heden slechts 60% betaald. Factuur van de drukker was hier 2 dagen na de druk. Wat betreft de losse verkoop van de boeken kunnen we spreken van regelrechte ramp. Weten jullie dat slechts 9 van de ongeveer 50 teams een boek kochten. Dat we hier op Depaddock van de +/- 700 leden slechts 5 mensen een boek kochten. Dat er mensen zich afvroegen waarom BRI het mocht doen en niemand anders. Wel, ik zal jullie zeggen waarom: omdat ik in zoiets geloof. Heden ten dage moet ik mijn visie herzien. Mensen denken dat we hier stinkend rijk van worden, dat het puur om de poen te doen is. Ik moet jullie ontgoochelen. Ten eerste heb ik de 21.000 euro eerst zelf kunnen voorschieten, moet ik er nog ongeveer 10.000 ontvangen en loopt de verkoop gewoonweg slecht. We mikten op 1500 boeken en het zijn er amper 300 in de losse verkoop. Alle mensen die toen dachten dat BRI met de dikke poen ging lopen, gaan die nu bijpassen? Weet ook dat onze berekeningen zo waren dat ALS we 1500 boeken verkochten we 2 Clio's gingen inzetten in de TC en niet 1 zoals nu het geval. BRI is een vzw en de gelden zijn bedoeld om de autosport te promoten, remember. Gellof me of niet, maar zelf de top teams bestelden niet eens 1 boek. Triestig als je ziet dat je werk amper geapprecieert wordt. Ikzelf ben nochtans de mening toegedaan dat het boek echt goed is, anderen blijkbaar niet.
Gisteren hebben we onze handtekening gezet onder 450.000 euro VIP tenten voor alle TC - Belcar - 24H Zolder en 24H Francorchamps. Als dit mis gaat kan ik best een one way ticket bestellen richting eiland Pipi, daar is werk genoeg om alles aan de banken terug te betalen. Driesco doet niet alles voor het geld, Driesco wil omzet om BRI de kans te geven autosport te promoten en dat kan ik niet alleen, ik ben geen bank. Bedrijven introduceren in de autosport is een hulpmiddel, maar geen redding.

prive

Dat het Belcarboek het niet goed doet verbaast me niks, ga maar eens naar de gemiddelde Standaard Boekhandel en kijk eens hoeveel Vlaamse sportboeken daar staan...
Vlamingen zijn al geen grote boekenkopers. (statistieken bewijzen het)
Je kan ze op één hand tellen. Wat betreft Belgische auto- en motorsportjaarboeken...
Ik heb noch het Belcarboek, noch Rallyworld, noch het MX-jaarboek van Motorgazet ook maar ergens gezien. Nochtans kom ik maandelijks in de Standaard, IMS en de FNAC. Het Nederlandse wegrace jaarboek heb ik echter bij IMS zien liggen en kunnen inkijken...

Ik weet het distributie kost geld maar het levert ook impulsaankopen op... Daarbij komt dat ik (en de meeste andere landgenoten met mij denk ik..) geen enkel boek koop vooraleer ik het zelf eens heb kunnen doorbladeren. Spijtig, maar wel wat marketingmogelijkheden gemist...
Reply With Quote