Dat totaal nieuwe waar iedereen om vraagt gaat er volgens mij wel komen . Alleen denk ik dat het uit een totaal andere hoek gaat komen.
Piloten die tevreden zijn met de sfeer in de clubraces hebben 1 groot voordeel, nl: de deelnamekosten per jaar zijn gemiddeld
2500 euro lager voor een vergelijkbaar off. kampioenschap.
De gebruikte materiaal voor piloten en wagens heeft geen vervaldatum zodat dit kan vervangen worden naar behoefte van de piloot en niet naar winst-behoefte van de fabrikant .
Vergis u niet, er rijden daar ook prachtige en dure wagens rond en geld vinden om links en rechts eens een piste af te huren blijkt door de groeiende belangstelling steeds gemakkelijker te worden.
Af en toe een uitnodiging om eens te gaan rijden bij een bevriende club in het buitenland en een leuk kampioenschap is de logische volgende stap.
En dit alles zonder inmenging van bovenaf, zonder licentie internationaal gaan rijden, het moet kunnen.
Voor mij betekent iets doen voor de autosport het volgende:
Toon de mensen dat er voor weinig geld een toffe wagen kan
worden gebouwd, eentje waar je praktich voor de prijs van de brandstof op vele plaatsen terecht mee kan.
Deze manier van werken staat borg voor vele circuitkilometers voor weinig geld , schril contrast met de hedendaagse situatie waar men enorm veel wind moet maken om amper te rijden.
Je mag nooit vergeten dat piloten de echte ambassadeurs zijn van onze sport en ik zie er liever tweehonderd die er samen
50.000 euro doorjagen dan eentje die er met die 50.000 Euro nog niet in slaagt om een kampioenschap vol te maken.
|