de terugval van de TC lijkt mij te wijten aan de interessante voorwaarden die de BTCS kan voorleggen:
- veel verscheidenheid wb circuits
- geen geluidsnormen die veel TC-teams hun weekends verbrodden
- toch ondertussen wel enkele topteams die het kampioenschap veel uitstraling geven zonder dat de kleine amateur vergeten wordt!
Ik denk ook dat menig team dat al enkele jaren TC rijdt, wel begint uit te kijken naar andere circuits, je kent zolder dan wel als je broekzak, niet? Waarmee ik niet wil zeggen dat TC niet leuk meer kan zijn, maar ik zou toch iets meer variatie willen ... de naam ZTC zou dan wel moeten veranderen denk ik

Iedere keer op hetzelfde circuit rijden (op één race na) is waarschijnlijk een sterkte en zwakte tegelijk van het kampioenschap, samen met de geluidsnormen ...
Ergens te vergelijken met de supermeetings, waar je steeds hetzelfde aanbod krijgt! Meer variatie is leuker voor de mensen hé. Ik moet zelf toegeven dat ik nog nooit meer dan twee keer op één seizoen naar de Belcar ben gaan kijken!
Het product moet aanspreken en daarom moet je zien dat je wat evolueert, differentieert ... want de autosportfans zijn niet prijsgevoelig ... de 24uren van Franco, F1, DTM, ... bewijzen het! Men wil gerust betalen voor kwaliteit, maar iedere keer hetzelfde aanbieden is duidelijk geen garantie voor succes. Al spelen er natuurlijk nog genoeg andere factoren mee hé! Mij spreekt het anderzijds ook wel aan om eens een seizoentje TC te rijden, maar ik denk dat ik het wat beu zou worden om er langer in te zitten, al blijft het natuurlijk superplezant als je kan rijden, en waar het plaatsvindt is dan misschien toch een beetje ondergeschikt. Maar voor de toeschouwers is zeker de nodige differentiatie een noodzaak.
En inderdaad, een zeer goedkope cup kan op korte termijn een oplossing zijn, zoals bv die volvootjes, maar ik weet niet hoe lang men dat kan volhouden. Als ik zie hoe het niveau bij ons in de fun cup altijd maar stijgt (cf rondetijden eerste jaren en nu!) , ook de budgetten gaan omhoog ... een vergelijking met ons eerste jaar, ondertussen zes jaar geleden, en nu voor eigenlijk hetzelfde te krijgen ... amai toch verschieten dan! Al zakken de rondetijden wel!
maar soit, mijn gedacht ...