View Single Post
  #36  
Old 04-02-2005, 23:17
Bugalfa's Avatar
Bugalfa Bugalfa is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Feb 2005
Location: Geel
Posts: 788
V6 is inderdaad een betrouwbaar ding en't gaat allemaal over dezelfde basis ooit gelanceerd in de Alfa 6 in '80 (nog met 2 triple dell'orto carbu's nb...mjam) . Je zet wel niet rap effe de V6 in een 2.0 ts z'n plaats : bak is anders (zelfde basis als in de jtd's dus tegen pakken meer koppel bestand ook) . We hebben het gedaan met onze PJA-156 maar het heeft meer (beperkte vrije) tijd opgeslorpt dan we hoopten vandaar dat we pas einde 2004 weer in ZTC aangepikt hebben . 2.0 ts van voor 2001 zijn betrouwbaar, daarna is er iets structureel veranderd waardoor't ineens allemaal oliezuipers zijn geworden . De 156 Challenge spec. zijn allemaal van voor die datum dus no problem temeer daar tuning daar beperkt is . Wij hebben echter 3 jaar verknoeid met een tuning naar 147cup spec. en da's doffe ellende geweest ; ging wel snel (kapot) 1.54'9 (zelfs 1.52'3 ErAn) terwijl we'r tot in '99 na o.a. 2x 24u voll. Belcar en ZTC-seizoen na 17.000 racekm. met een nieuwe koppakking vanaf waren ! We hebben spijt dat we niet rapper die V6(+6 bak) of 156-challenge spec. geopteerd hebben een jtd is anders ook wel OK ...2006 1.9jtd16v Twinturbo 200 std.pk en 400nm in de 157 .
We weten intussen wel waar ge moet op letten bij ons Alfakes op't gebied van remmen en ophanging staan wij heel ver nu nog motor en bak (met broodnodige sper) en ze mogen nog meer rekening met ons gaan houden .

't werd tijd dat ik er me ook eens mee ging bemoeien hè Sergeke ?
Reply With Quote