View Single Post
Old 08-02-2005, 00:27
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic

Bouwproject - Porsche 911 Carrera 4 - Fujimi 1/24

Ha, de'n Huudo is terug achter zijn tafel geraakt. Het werd verdikke tijd. Niet onmiddellijk met een woest project, maar een simpel deze keer, om de goesting om te bouwen weer op gang te trekken. Zeggen dat ik in een 'dippie' heb gezeten, is een understatement van hier tot Tokyo, maar goed, ik heb wel eens last van modeling blues. Maar gelukkig gaat het iedere keer weer over.

Een simpel project dus om weer te beginnen. Een Porsche 911 Carrera 4 van Fujimi. Ga dan ook geen fantasiekes doen en gewoon OOB bouwen (Out Of ze Box) dus.

Dit is de kit.

Heb me vanavond bezig gehouden met het prepareren van de body - lees naden en braam wegschuren.

Er was niet zo heel veel braam, maar de naden waren er eens zo dik om. Bij een 911 van deze en voorgaande generaties is dat even goed opletten bij het schuren van de voorste "gardebou's" Door hun ronde vorm bestaat er immers het risico dat deze vlak geschuurd worden, waardoor ze niet meer mooi rond zijn.

De achterkant vergde ook wat aandacht van er zaten 2 mooie sinkmarks in de kofferdeksel/motorkap (?) . Heb ze eruit kunnen schuren zonder putty.

Hopelijk morgen in grondlaag. Ga me deze keer toch weer houden aan het eerst verven van de carrosserie alvorens het chassis/interieur aan te pakken. Kwestie dat de boel kan drogen.

Aangezien deze een eenvoudige kit is - en als het dus misgaat is het geen drama - ga ik ook eens een nieuwe verf methode proberen: spuitbussen van Motip (grondlaag, laklaag, vernis). Dus de Porsche zal in Kronos blauw gespoten worden, dit ter voorbereiding van de 206 WRC.

Last edited by Guido; 08-02-2005 at 00:36.
Reply With Quote