Quote:
Originally posted by Integra
En een kleinere achtervleugel en daarbovenop nog 'ns 100 kg ballast.
|
Die versie heeft in FIA GT gereden vorig jaar.
De versie met kleinere vooroverhang (door Maserati omgedoopt tot MC12 "GT1") was een poging om de ACO te paaien, maar dit is mislukt. Wijzigingen met 2004 versie:
Quote:
Official test driver, Andrea Bertolini, completed the first kilometres in the MC12 modified to comply with FIA category GT1 regulations.
The car differs from that used in 2004 as regards: the shortened nose to obtain the 4.990 mm maximum length, a reduction of the aerodynamic surface area, the fitting of an undertray between the wheels, the re-positioning of exhaust system, the use of carbon brakes and traction control and the removal of the minimum height clearance.
|
Volgens de ACO voldoet deze wagen nog steeds niet aan hun reglementen (te breed?). Daarom moet Maserati nog maar eens een nieuwe versie ontwikkelen voordat ze aan 24 uur van Le Mans (en LMES) mogen deelnemen. Van de ALMS organisatie mag Maserati het seizoen dus toch beginnen met deze versie met kortere neus op voorwaarde dat ze vanaf juni de versie die wel voldoet aan ACO regels, inzet.