Quote:
Originally posted by Driesco
Het kost jullie toch ook niets om iemand zijn spullen te laten verkopen?
|
Driesco, niet alles in het leven kan je meten met euro's. Er zijn ook nog andere waarden in het leven zoals rechtvaardigheid en geloofwaardigheid. Dat zijn waarden die voor De Paddock een groter belang hebben dan de pure financiële waarde. En die waarden kan je wél verliezen als je een thread zoals "te koop" zomaar wat laat aanmodderen en iedereen zijn gang laat gaan.
Maar met dit statement wil ik 2 dingen zeker
niet gezegd hebben, dus zet ik ze al recht alvorens er ongegronde repliek op komt:
1) Dit betekent niet dat gelijk welke andere organisatie in onze ogen minderwaardig zou zijn als daar geld wél op de eerste plaats zou komen. We leven nu eenmaal in een consumptiemaatschappij en om te overleven moet je geld verdienen. Alleen moeten wij er (gelukkig) niet van leven en is onze filosofie niet dezelfde als die van een bedrijf dat moet leven van gegenereerde winst. We zijn dan ook een VZW. Zonder winstbejag dus.
2) Dat betekent ook niet dat we ons het imago willen aanmeten van "wij hebben geen geld noch sponsors nodig". Integendeel, een forum runnen kost ook geld en we zijn dan misschien wel zot genoeg om er al onze vrije tijd in te steken, ons eigen geld steken we er voorlopig nog niet in. Of toch niet rechtstreeks, want ik durf er niet aan beginnen om alle diesel, inktcassettes, papier, en weet ik nog wat allemaal bijeen te tellen die onze bestuursleden al in de vzw gestoken hebben. Maar goed, elke hobby kost wat geld, dus dat zullen we niet meetellen. Dank zij onze sponsors kunnen we dus zowel de software van het forum als de server betalen. Er is dan ook niemand die zou durven beweren dat De Paddock ZONDER geld kan. Maar dat is iets anders dan leven van je winst...