Juist Sennaken, dit is een duidelijke voorstelling.
Toch wil ik nog even het volgende zeggen:
BRI is ook een vzw, wij leven niet van onze winsten, wij zijn geen commerciële onderneming maar wat we genereren gebruiken we wel om autosport te promoten en om aan autosport te doen. Zowel de mini als mijn eigen loon worden betaald door de sponsors. Hoe minder ik wil rijden op een seizoen, hoe meer ik verdien. Hoe meer we verkopen hoe meer we kunnen promoten of anderen aan autosport laten doen.
bv) de advertenties in het Belcarboek in 2004 kosten 1765 euro per pagina. In 2005 zal dat maar 1000 euro meer zijn en 500 voor de teampagina's. Deze daling van de prijzen met 40 tot 60% hebben we te danken aan onze goede werking van 2004. Indien het zou tegengevallen zijn moesten we de zelfde prijzen blijven hanteren. Minder duur = meer adverteerders = dikker boek mogelijk.
We hadden het ook anders kunnen doen. Minder duur = meer adverteerders = meer winst maar we kozen toch voor het tweede om zo misschien meer boeken te verkopen en zo in 2006 alle teams misschien te voorzien van gratis boeken. Een team dat zoveel investeert in de autosport heeft volgens mij recht op gratis boeken, al kan je zoiets niet vanaf het eerste jaar financieel wegwerken, dat moet rustig groeien.
|