Toch wel zwakke kritiek voor een organisatie die nu eens pech heeft. MCE verdient beter !!! Hun wedstrijd stond immers eind 2003 reeds op de kalender. Ze hebben de tegenslag dat de Ardenne Bleu Rally wordt georganiseerd en dat bovendien zij dit weekend hun testdag hadden. Dit, gecombineerd met het ontbreken van de steun van Dunlop, is de reden van het mager deelnemersveld. Dit had niemand kunnen voorspellen. En dat is de reden dat toppers wegbleven. Het delneemersveld zag er in voorgaande edities toch wel goed uit.
Dit wil echter niet zeggen dat het aanbod niet aangenaam was. Ook zonder het uitblijven van toppers heb ik genoten van de wedstrijd. Mannen en vrouwen die echt op scherp stonden, konden mij laten genieten van hun kunnen.
Ik heb enkel de uitslag van de eerste reeks gezien. Bovenaan stond Peter Hopmans met vier seconden voorsprong op nummer twee en drie...
Op plaats drie, verrassend, wat mij betreft Johnny Vanzeebroeck met een Clio RS en slechts op iets meer dan 4 sec van de leider.
Iemand de volledige stand na 4 reeksen...
Enig minpuntje is de startplaats : er werd met twee tegelijk gestart op het einde van de pitlane. De ene reed onmiddellijk het circuit op richting eerste linkse, de andere reed de piste op via de acceleratiepiste. Op een gegeven moment ging er een deelnemer rechtdoor aan de eerste linske en belandde in de grindbak. Als daar net een deelnemer van start zou zijn gegaan, zouden de gevolgen niet te overzien zijn. De situatie is min of meer vergelijkbaar met de acceleratiepiste in Spa ter hoogte van de Raidillion. Volgende keer toch eens aan denken...
C U
|