View Single Post
Old 23-12-2001, 22:08
Rrubinio Rrubinio is offline
De Paddock Regular

Quote:
ik vind het niet echt een koers meer een avontuur. en ik kijk vorral om te zien hoe die priveteams zich erdoorslepen.
Eigenlijk zou ik het nog eens moeten vragen, vragen aan iemand die ooit heeft deelgenomen en niet tot een fabrieksteam behoorde. Enkele jaren geleden heb ik een paar uur met Ronny Renders kunnen praten over zijn Marie-Jeanne en zijn Dakar. Voor diegene die niet zou weten wie Ronny Renders is, awel die zot en echte amateur van Bruxelles die meerdere Dakars reed met een sidecar met in het bakske zijn Marie-Jeanne. Ook de auteur van wilde verhalen zoals de nozem en de Non, over hoe zijn madam de ganse rally moest recht staan in die bak, soms in slaap sukkelt en dan uit de bak tuimeld, enz…… En dat allemaal voor de schoonheid van De Dakar. Het afzien tijdens de etappes, het gekl…. aan de motor, de nachten zonder slaap, en dan het verlangen om er eens bij te kunnen zijn aan Lac Rose. Dat de organisatie van deze gelegenheid dan ook nog eens gebruik maak om aan humanitaire hulp te doen maakt van deze rallyraid iets speciaals. In 1997 bezocht ik het strand van Dakar en Lac Rose, kreeg de gelegenheid om met een 4x4 de laatste 15 Km van DE Dakar (strand etappe) mee te maken, en ik moet toegeven “merveilleux”, “Ongelooflijk prachtig”. Moest ik ooit het budget hebben, dan zou het ongetwijfeld richting Senegal gaan. Als ik daar al zou geraken, want manoeuvreren in mul zand is geen lachertje, en zoeken naar al die checkpoints, ook niet niets. Daarbij zou ik dikwijls abuis zijn bij het kiezen van de juiste piste. En moest ik dan ergens mijn voiture moeten achterlaten, ik zou mij gewoon tegen een baobab boom nestelen en toekijken hoe de enthousiaste plaatselijke bevolking alles wat met de Rally te maken heeft vakkundig opruimen, want alles recupereren ze van zo een achtergelaten voertuig, alles tot en met de laatste schroef.
Reply With Quote