Quote:
Originally posted by Werner333
De"Cibie" stickers waren niet aanwezig en er stond een "S" voor de nummer op de zijkanten.
|
Eigenlijk zo dus :
Ondertussen heb ik niet stilgezeten natuurlijk. De body kreeg een witte grondlaag en een eerste laklaag :
Het achterste radiatorrooster dat in de doos zat, heeft niet de juiste vorm, alhoewel dat misschien wel de bedoeling was is mijn onderdeel blijkbaar gegoten met te weinig plastic. De uiteinden zijn in elk geval te kort. Dus hebben we met wat streepjes plastic sprue een nieuwe gemaakt.
Het bijgeleverde figuurtje, dat ik van plan ben in zijn stoel te bouwen, heeft de verkeerde (standaard) helm. In 1978 gebruikte Ickx (althans in deze wagen) een helm met een vizier, bestaande uit 2 kleinere openingen. Het standaard hoofd heb ik dus maar achterwege gelaten en ik ben eens gaan zoeken in mijn onderdelen-doos naar een meer bruikbare helm. Die vond ik tussen mijn Hasegawa-figuurtjes. De helm is weliswaar nog steeds fout, maar het is heel wat makkelijker er een tussenstuk in te bouwen omdat de helm en het gezicht uit 3 delen bestaat : 1 deeltje voor het stuk van het gezicht achter het vizier, en de helm zelf die uit 2 delen bestaat. Hier heb ik het voorste deel voorzien van dat bebuste tussenstuk :
Het stukje gezicht heb ik ook al geschilderd. Eerst met "flesh" voor de huid, daarna het wit van de ogen, daarna de blauwe pupillen, dan wat bruin om de contouren van de ogen te benadrukken, daarna zwart om de wimpers en wenkbrauwen te schilderen, dan weer matwit om de brandvrije muts te schilderen en tenslotte matzwart om de "polstering" van de helm te schilderen. Achteraf gezien wel jammer dat dat allemaal achter het vizier van de helm verdwijnt...
Comments are welcome