View Single Post
Old 18-03-2005, 17:05
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator

Ik ben begonnen aan de decals van de body. Potverdorie nog aan toe! Ze passen wel mooi, maar ze reageren zeer vreemd op zowel Micro Sol als op de decal softener van Daco Products : ze krullen namelijk op naar buiten! En hoe meer softener je erop doet, hoe meer ze naar buiten krullen. En eens ze tegen zichzelf gekleefd zijn krijg je ze niet meer van elkaar zodat je decal te klein is en bovendien nog wit ziet ook (de binnenkant van de decal namelijk)...

Zeer ambetant, en de juiste methode hier blijkt de volgende te zijn : decal aanbrengen zonder enige vorm van softener, laten drogen tot 's anderendaags, en dan softener aanbrengen op de plaatsen waar plooitjes in de decal zitten. Dit blijkt in dit geval te werken, alle andere methodes zijn waardeloos. Dit is wel de allereerste keer dat me zoiets overkomt.

Op de foto zal je het niet zien, maar ik heb dus wel heel wat moeten "bijschilderen" aan deze eerste decal. Op dit moment ziet dat er niet uit omdat de decal zelf nogal mat is en de verf glanzend, maar eens er 2 lagen vernis overheen gespoten zijn merk je er niets meer van.

Toch was het even schrikken...

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote