View Single Post
Old 25-03-2005, 20:20
FIRE FIRE is offline
De Paddock Enthousiast

Ik heb de lijst vergeleken met de Mariantic lijst en kom tot onderstaande conclusies.

P1 klasse
In deze lijst geen teams die er niet in thuis horen, enige die ik mis zijn de Essex Invest-Zytek en de Lister. Kan het zijn dat deze teams zich terug hebben getrokken?
Naar mijn mening heeft RfH wel recht op 1 entry. Ze nemen weliswaar niet deel aan het LMES maar ze hebben wel bewezen dat ze een competatieve en redelijke betrouwbare wagen op het circuit zetten. De Zytek is bijvoorbeeld erg snel maar nog niet erg betrouwbaar gebleken.

P2 klasse
Geen verassingen (of het niet uitnodigen van de Binnie-Lola?). Overigens zou 1 WR wagen naar mijn mening voldoende zijn.
Helaas waarschijnlijk wel weer veel uitvallers ivm gebrekkige betrouwbaarheid van deze wagens.
Al die verschillende fabrikanten (Pilbeam, WR, Courage, Lola en Lucchini) is leuk om te zien. Is dit de Europese variant van de Daytona Prototypes?

GT1 klasse
Ik mis de Graham Nash Saleen (maar 6e reserve, is ACO bang voor de slechte betrouwbaarheid van de Saleen?), verder geen verassingen. Kan een mooie race worden met de Ferrari 550's, Corvette's en de reeds snelle en betrouwbare Aston Martin's.

GT2 klasse
Bij voorbaat staat een Porsche overwinning vast, hoop dat de Ferrari 360's en Panoz Elan's in het begin wat tegenstand kunnen bieden. De TVR en Spyker zorgen verder voor wat diversiteit. Begrijp van velen dat Team LNT een entry gehad zou moeten hebben (heb dit team niet gevolgd, kan er dus niet over oordelen). Waarom Spyker een entry gekregen heeft? Misschien vind de ACO het leuk dat ze kunnen vermelden dat er een x-aantal fabrieksteams deelnemen.

Overigens vergelijking tussen snelste rondetijd van TVR en Spyker tijdens Sebring race:
41 GT2 M.Hynes/P.Pearce/R.Dean - best time: 2:09.467 (TVR 400R)
40 GT2 L.Tomilson/W.Hughes/J.Kane - best time: 2:08.246 (TVR 400R)
48 GT2 T.Coronel/M.Goossens/D.Crevels - best time: 2:08.588 (Spyker C-8 Spyker GT2 R).
Weet echter niet of dit de normale rondetijden zijn van beide wagens of dat dit een eenmalige snelle tijd van de Spyker is.

Reserves
De tweede RfH Dome en Spyker zijn misschien teveel van het goede, zeker omdat LNT, Lister en Essex Invest-Zytek helemaal niet op de lijst staan. De Graham Nash Saleen staat naar mijn mening te laag.

In ieder geval heeft de ACO een betere lijst afgeleverd dan vorig jaar en de discussie zal een stuk minder zijn. Ook denk ik dat er niet veel of misschien wel helemaal geen afvallers zijn, dus de reserve wagens geef ik weinig hoop.
Reply With Quote