Matige GP, weinig ophefmakends.
Alonso voelt zich de Schumacher van de voorbije jaren: een mix van talent en de beste wagen levert een makkelijke overwinning op. De betrouwbaarheid van de Renault van Fisichella liet wel te wensen over.
Verbazend ook hoe knap Trulli het ritme van Alonso nog min of meer kon volgen. Als Briatore zou ik me toch even afvragen waarom ik Trulli liet gaan. De 4de plaats van Ralfke is feitelijk voornamelijk te danken aan schuivers en opgaves van andere teams; Ralf zelf bezocht ook meermaals de zandbak.
De F2005 faalt in betrouwbaarheid, qua snelheid zitten ze op het niveau van Toyota, wat dit seizoen natuurlijk niet slecht is. Maar het wordt nu wel hoog tijd dat Ferrari de aanval inzet, anders is het seizoen verloren en wordt Alonso de jongste WK ooit.
TOP:
-Alonso/Renault: Dit gaat een constante worden.
-Trulli/Toyota: Renault is eerste klasse, Toyota 2de klasse en al de rest bengelt eronder. Schitterende race van Trulli, trouwens.
-De La Rosa: Bood een pak inhaalplezier ! Racet zich terug in de kijker. De McLaren is snel, maar de kwalificatieposities moeten terug de hoogte in.
-Heidfeld: was op weg naar een goede positie, maar zijn motor ging al een volledige race mee.
FLOP:
-Ferrari: De F2005 is snel, maar niet betrouwbaar. En betrouwbaarheid was Ferraris stokpaardje.
-Minardi/Jordan: Yadayada...
-Villeneuve: maakte nog kans op een puntje maar maakte vlak voor het einde nog eens een excursie.
-BAR: hervalt in de periode voor 2004. Triestige vertoning in de pits.
Next Stop: Imola, da europese GP's. Koudere temperaturen, Bridgestone in voordeel. Al wat meer ervaring met de F2005.
En voornamelijk:
DE NIEUWE MINARDI !!
Finish.
Last edited by Finish; 03-04-2005 at 15:09.
|