View Single Post
Old 06-04-2005, 23:18
Dominique's Avatar
Dominique Dominique is offline
Frecking Nuts ...

Mercedes 300 SL Gull Wing - 1954 - Monogram - 1/12

We zijn gestart met wat waarschijnlijk de mooiste Mercedes ooit is. het model komt van Monogram en wordt op schaal 1/12 gezet. Dit ding is enorm: ongeveer 34 cm lang!

Wat echter veelbelovend lijkt op de doos slaat al gauw om in een teleurstelling wanneer je ze opentrekt. Wanneer je verwacht dat een model op deze grote schaal zeer gedetailleerd wordt uitgebracht, zit je er met deze doos naast. De onderdelen zijn allemaal mooi uitgevoerd, maar veel detail is er niet te bespeuren. Tijd om de handen uit de mouwen te steken dus, en zelf voor één en ander te zorgen.

De bovenste helft van de body heb ik al wat bewerkt. Er waren een paar krasjes en 1 enkel (klein) deukje in voorste vleugel. Dat is dus weggewerkt, en ik denk dat die voldoende glad is. Hij staat al in de primer.

Het chassis ziet er iets minder exotisch uit: weinig of zeg maar geen detail, als je de afmetingen van dit model in het achterhoofd houdt. Veel Tamiya kits op een kleinere schaal hebben VEEL meer detail dan deze Monogram.

Bijkomend probleem met de body is dat beide helften op ene nogal ambetante plaats aan elkaar worden gepast:

je gaat hier altijd een naad zien, waar dat op de 1/1 niet het geval is. Je kan dat verifiëren op deze foto:

Daar hebben we dus het volgende op gevonden: we hebben gezocht naar de minst slechte oplossing, en ik denk dat het chassis het best kan worden verzaagd op de volgende lijn:

Dat geeft iets in deze trant:

Wat betreft de kleur voor de carosserie ben ik er nog niet volledig uit. Ik dacht aan zwart ofwel grijs. Wat vinden jullie?

Last edited by Dominique; 13-12-2008 at 17:48.
Reply With Quote