View Single Post
  #20  
Old 10-04-2005, 18:50
Pascal Pascal is offline
A4993
 
Join Date: May 2001
Location: Belgium, Diest
Posts: 2,462
Alvorens aan te komen in taverne Den Elst in Rijkevorsel moest er al een potje genavigeerd worden. In Rijkevorsel kunnen ze iets van wegwerkzaamheden. Omdat ik een slechte gewoonte heb van nogal eens juist op tijd te komen, kwamen we bijna in de problemen. We arriveerden maar juist op tijd aan de inschrijvingstafel.

De schriftelijke briefing in de rapte doorgenomen, nog wat bijgepraat met de andere Paddockers - we waren met 7 teams - en om 19.31 uur konden Ann en ik van start gaan. Ann aan het stuur en ik mijn vuurdoop als navigator.

Alles ging redelijk vlot al moest ik de rijstijl van Ann wat bijsturen. Aan rittensport doen is niet hetzelfde als naar de GB rijden maar na enkele kilometer en enkele typische "bolleke-pijl"-toestanden had ze het snel door. In het eerste deel reden we twee keer een kort stukje verkeerd maar we kwamen al bij al goed aan aan de kantiene van MC LILLE. Veel te vroeg en dus moesten we nog eventjes wachten want we mochten onze ideale tijd pas vragen met een maximum van 15 minuten te vroeg.
Tijd genoeg om met de twee ander aanwezige teams eens aan tafel te zitten. Hieruit bleek dat wij één controleletter meer hadden dan de twee andere teams. Bovendien misten de beide teams een andere letter. Dit sterkte ons in onze overtuiging dat wij goed zaten.

Het was de bedoeling dat Ann het tweede gedeelte zou navigeren. Omdat het echter al donker was en omdat gebleken was dat we niet de ideale verlichting in de auto hadden, besloten we om niet te wisselen. Het is sowieso al moeilijk genoeg. Daarom wilden we Ann niet laten debuteren als navigator in deze omstandigheden.
Ongeveer halverwege het tweede deel kwamen we in de problemen. Ik interpreteerde een nota (bolleke-pijl) verkeerd en al de daarop volgende nota's klopten ongeveer. Ongeveer is niet goed genoeg en daarom beseften we dat we fout zaten. Maar we kwamen wel terug op het punt uit waar de fout begonnen was. Dus moest er een keuze gemaakt worden. Het hele stuk terugrijden om te weten welke afstand we fout gereden hadden met als gevolg dat we waarschijnlijk onze ideale tijd niet haalden of er een slag door slaan wat betreft de misgereden kilometers. We kozen voor het laatste.
Door de slechte verlichting, waarvan al sprake, kwamen we ook nog wat in de moeilijkheden, voornamelijk om de ingetekende lijn. Bijgevolg kwamen we, volgens onze rudimentaire berekening, maar net op tijd aan het einde van deel 2.

Bij aankomst in Den Elst hing zoals gewoonlijk de uitslag van het eerste deel uit. Hieruit bleek dat we geen controlebord hadden gemist. Goed begonnen, net als 14 andere teams. De strafpunten van de ideale tijd gaven dus de doorslag. We stonden op plaats 9 met 3 punten.

In het tweede deel pakten we ook geen punten op de controles maar door mijn gokwerk qua tijd pakten we hier 6 punten en haalden plaats 12.

In de einduitslag behaalden we met 9 punten een 6de plaats. Zeker niet slecht. Bovendien werd Ann tweede dame in de recreatieklasse en last but not least waren we het eerste Paddock-team...

En wie riep hier zo hard dat de koppels wel eens een advocaat zouden nodig hebben

Ik schreef het al : in het eerste deel 15 teams zonder een controle te missen en in het tweede deel eveneens 15 teams zonder een controle te missen. Als je dan nog eens weet dat de eerste 3 teams geen enkel strafpunten hadden op hun tijd, dan weet je dat je van goeden huize moet zijn om bij Titanic op het podium te geraken. Maar...

Wij keerden tevreden terug Om het bij GB-termen te houden...

Tot volgende keer...

C U
Reply With Quote