Die Audi had misschien nog wel kunnen winnen ja, twee ronden voor het einde kwam de Zytek nog binnen voor wat extra brandstof, maar toen stond de zege al veilig natuurlijk. Ben echt blij voor die mannen, kan wel eens mooie 24u van Le Mans worden dit jaar! Al gok ik toch nog op (champion) audi, die wagens zijn toch superbetrouwbaar.
Bij de start was het inderdaad redelijk helder. Ik stond toen aan de busstop, maar kon evenveel zien als was het onbewolkt. Zelfs heel duidelijk een stukje vd Raidillon. Later zijn we aan een 'tour du circuit' begonnen en toen we zowat aan Pouhon en Rivage waren, zeker Rivage, toen kwam er weer enorm veel mist daar. Dat was toen echt niet meer doenbaar hoor. Dan is de safety car weer eens buiten geweest voor het ruimen van brokstukken. Ook na die safety car was het nog ondoenbaar. Dan kwam er in Combes nog een Porsche langs gesputterd met een lekke band, kort erna passeerden de leidende proto's op volle snelheid, toen vreesden we toch ff dat er weer een crash ging gebeuren hoor. Er waren die moment toch wel meerdere wagens die inhielden in de ietwat blinde bochten (zoals derde bocht van Combes).
Bij de Raidillon heb ik nog wel staan genieten. Echt onvoorstelbaar hard dat die Zyteks en de Audi daar omhoog gingen. Vooral die Zytek die de race uiteindelijk gewonnen heeft. Weet iemand wie er toen aan het stuur zat (na ongeveer 4u wedstrijd, zijn helm deed me nogal denken aan de britse vlag: veel blauw en rood)? Die ging echt wel enorm goed toen, ronde na ronde genieten gewoon!
|