View Single Post
  #76  
Old 22-04-2005, 19:08
Mr.Dallara's Avatar
Mr.Dallara Mr.Dallara is offline
www.dallara.it
 
Join Date: Jan 2004
Location: Italy
Posts: 1,926
Quote:
Originally Posted by bluelite
Paul Ricard - 20 april 2005

1 Winkelhock - Draco – 1’13.813 – 33
2 Power - CARLIN – 1’14.118 – 96
3 Zuber - CARLIN – 1’14.182 - 78
4 Valles - Pons – 1’14.634 – 84
5 Salignon - Cram – 1’14.641 – 111
6 Pilet - Jenzer Motorsport – 1’14.693 – 96
7 Pavlovic - GD Racing – 1’14.707 – 112
8 Bellarosa - Avelon - 1’14.738 – 110
9 Proetto - Interwetten – 1’14.789 – 94
10 Fleming - Jenzer Motorsport – 1’14.799 – 106
11 Danielsson - DAMS – 1’14.845 – 34
12 Montanari - Draco – 1’14.895 – 78
13 Pagenaud - Saulnier Racing – 1’15.034 – 71
14 Toccacelo - Victory – 1’15.064 – 86
15 Kostka - Victory – 1’15.085 – 78
16 La Rosa - Interwetten – 1’15.133 – 94
17 Miguez - Pons – 1’15.162 – 89
18 Tedeschi - RC Motorsport – 1’15.195 – 91
19 Gommendy - KTR – 1’15.237 – 66
20 Maldonado - DAMS – 1’15.265 – 84
21 Van Lagen - KTR 1’15.382 – 92
22 Fukuda - Saulnier Racing – 1’15.510 – 69
23 Chandoch - RC Motorsport – 1’15.523 – 77
24 Mondini - Eurointernational – 1’15.542 – 88
25 Pasini - Cram – 1’16.041 – 36
De reden waarom KTR en andere niet voorin te vinden zijn is de volgende: het gros van de piloten hebben in iedere ronde in een chicane een volledige curb afgesneden!
Mollekens heeft z'n piloten gevraagt dit gevaarlijke spelletje niet mee te spelen, ze hebben dit dan ook gedaan (op enkele keren na).
En als je dan de schade ziet aan de wagen van een verkeerd maneuver over een curbstone aan de bodemplaat, dan heeft Kurt denk ik een goede keuze gemaakt.
Het is trouwens toch maar bluf dat je dan speelt, want je maakt jezelf wat wijs... voor sommigen was dit een noodzaak, want ze moesten nog sponsors overhalen, dat is uiteraard wel handig met onrealistische tijden...

De track waar ze op reden, was de zelfde dan die waar ze hebben op geraced eind 2004 en waar ze in de winter hebben op getest (met de oude wagens).
Zo kan je dus (zonder curbstones langs te verkeerde kant voorbij te rijden in chicanes) ook een perfect beeld hebben hoe ver je staat... Wat uiteindelijk de bedoeling is van testen.

Op onderstaande foto kan je duidelijk zien, dat couperen op HTTT een koud kunstje is, behalve voor de mecaniek dan als je wat te ver gaat...


Mss is het jullie niet opgevallen, maar tijdens de laatste testen deze week in Paul Richard was Epsilon er niet bij met toppers Portiero en Cubika. Mss hebben zij nog het slimste spel gespeeld?!
HTTT is geen track vd race kalender en al de teams zijn nu met man en macht op enkele dagen de wagens op een mum van tijd aan het klaar maken voor de race in zolder. Terwijl Epsilon bv nu dus veel meer tijd heeft en al lang genoeg data heeft om er in zolder (op het podium) te staan.

Het is ook zo dat er bij al de wagens schakel problemen blijven, de ιιne erger dan de andere... Renault sport krijgt tot op heden het probleem niet onder controle. Het zit hem mogelijk in het hydraulische hi-teck systeem dat moet zorgen voor de auto clutch bij het op- en afschakelen.

Avelon zal hoogst waarschijnlijk ook naar Zolder afzakken afzakken met maar ιιn wagen, nl die van Bellarosa (de zoon van de teambaas ). Aangezien ze geen tweede piloot met voldoende budget vinden. Ze zijn wel in het bezit van twee wagens.
__________________

Last edited by Mr.Dallara; 22-04-2005 at 19:17.
Reply With Quote