Quote:
Originally Posted by bluelite
Paul Ricard - 20 april 2005
1 Winkelhock - Draco 113.813 33
2 Power - CARLIN 114.118 96
3 Zuber - CARLIN 114.182 - 78
4 Valles - Pons 114.634 84
5 Salignon - Cram 114.641 111
6 Pilet - Jenzer Motorsport 114.693 96
7 Pavlovic - GD Racing 114.707 112
8 Bellarosa - Avelon - 114.738 110
9 Proetto - Interwetten 114.789 94
10 Fleming - Jenzer Motorsport 114.799 106
11 Danielsson - DAMS 114.845 34
12 Montanari - Draco 114.895 78
13 Pagenaud - Saulnier Racing 115.034 71
14 Toccacelo - Victory 115.064 86
15 Kostka - Victory 115.085 78
16 La Rosa - Interwetten 115.133 94
17 Miguez - Pons 115.162 89
18 Tedeschi - RC Motorsport 115.195 91
19 Gommendy - KTR 115.237 66
20 Maldonado - DAMS 115.265 84
21 Van Lagen - KTR 115.382 92
22 Fukuda - Saulnier Racing 115.510 69
23 Chandoch - RC Motorsport 115.523 77
24 Mondini - Eurointernational 115.542 88
25 Pasini - Cram 116.041 36
|
De reden waarom KTR en andere niet voorin te vinden zijn is de volgende: het gros van de piloten hebben in iedere ronde in een chicane een volledige curb afgesneden!
Mollekens heeft z'n piloten gevraagt dit gevaarlijke spelletje niet mee te spelen, ze hebben dit dan ook gedaan (op enkele keren na).
En als je dan de schade ziet aan de wagen van een verkeerd maneuver over een curbstone aan de bodemplaat, dan heeft Kurt denk ik een goede keuze gemaakt.
Het is trouwens toch maar bluf dat je dan speelt, want je maakt jezelf wat wijs... voor sommigen was dit een noodzaak, want ze moesten nog sponsors overhalen, dat is uiteraard wel handig met onrealistische tijden...
De track waar ze op reden, was de zelfde dan die waar ze hebben op geraced eind 2004 en waar ze in de winter hebben op getest (met de oude wagens).
Zo kan je dus (zonder curbstones langs te verkeerde kant voorbij te rijden in chicanes) ook een perfect beeld hebben hoe ver je staat... Wat uiteindelijk de bedoeling is van testen.
Op onderstaande foto kan je duidelijk zien, dat couperen op HTTT een koud kunstje is, behalve voor de mecaniek dan als je wat te ver gaat...
Mss is het jullie niet opgevallen, maar tijdens de laatste testen deze week in Paul Richard was Epsilon er niet bij met toppers Portiero en Cubika. Mss hebben zij nog het slimste spel gespeeld?!
HTTT is geen track vd race kalender en al de teams zijn nu met man en macht op enkele dagen de wagens op een mum van tijd aan het klaar maken voor de race in zolder. Terwijl Epsilon bv nu dus veel meer tijd heeft en al lang genoeg data heeft om er in zolder (op het podium) te staan.
Het is ook zo dat er bij al de wagens schakel problemen blijven, de ιιne erger dan de andere... Renault sport krijgt tot op heden het probleem niet onder controle. Het zit hem mogelijk in het hydraulische hi-teck systeem dat moet zorgen voor de auto clutch bij het op- en afschakelen.
Avelon zal hoogst waarschijnlijk ook naar Zolder afzakken afzakken met maar ιιn wagen, nl die van Bellarosa (de zoon van de teambaas

). Aangezien ze geen tweede piloot met voldoende budget vinden. Ze zijn wel in het bezit van twee wagens.