wel dat is hem net het punt ... de andere teams zijn niet bereid om een deel testkilometers toe te kennen aan de bandenfabrikanten ...
Hoewel banden zowat de belangrijkste factor zijn in de huidige F1 was een eerlijke verdeling van de testkilometers op vlak van banden niet mogelijk. Andere (top)teams weigeren daar elke toegeving. Hierop zijn de onderhandelingen afgesprongen ... Geen akkoord dus
In het "gentlemen's agreement" zou de verdeling als volgt zijn.
7/10 = Michelin
tov
3/10 = Bridgestone
Blijkt heel duidelijk dat dit op termijn een ongelijke concurrentiestrijd is. Ferrari wil zijn concurrentiële positie die ze de afgelopen jaren hebben opgebouwd niet opgeven door dit oneerlijk voorstel. Lijkt me niks mis mee dat ze weigeren te tekenen. Ze zouden wel behoorlijk idioot zijn om alle "voordelen" die ze in de loop der jaren "met eigen middelen" hebben opgebouwd in de vuilbak te keilen door een akkoord te tekenen dat hen enkel benadeeld.
Wat blijft er dan over ... juist niets ...
Zulke akkoorden dienen in de huidige F1 unaniem genomen te worden om enige rechtsgeldigheid te hebben. Dit is hier dus niet het geval ....
Of hoe "Gentlemen's Agreement" een eufemisme kan zijn voor een waardeloze vod papier
Overigens ... Ferrari is de duivel nog niet in dit zaak ... Omdat er geen akkoord is had Ferrari afgelopen week nog kunnen testen in Imola ... Omwille van fair-play deden ze dit niet ...
http://www.f1racing.net/nl/news.php?newsID=83481