View Single Post
  #46  
Old 25-04-2005, 21:17
The Interceptor's Avatar
The Interceptor The Interceptor is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Sep 2003
Location: Turnhout / Leuven
Posts: 1,702
Wat is dat nu met de wel/niet diskwalificatie van Button

Eerst wordt de wagen bij de technische controle goedgekeurd. (gewicht iets van 606 kg). Bij een 2e controle weeg hij te licht (nog 594 kg). Bij BAR zeggen zeiden ze dat ze de vloeistoffen (bezine, ...) al uit de wagen hadden verwijderd toen, de stewards aanvaardden dat en Button behield zijn 3e plek.

Wat lezen we vandaag: "FIA in beroep tegen niet-diskwalificatie Button" (www.pitstoptv.be)
FIA gaat er dus niet akkoord met de stewards. Ze vermoeden dat BAR vals speelt, en eventueel zelfs brandstof als balast gebruikt in een extra tank om zo tijdens stukken in de race toch onder het minimum gewicht te rijden.

Het zou met sterk verbazen als BAR & Honda zoiets zouden doen.
Ook moet dan toch simpel na te trekken zijn bij een technische controle, of er hier of daar een extra vatje benzine zit ??
En als ze dan toch brandstof als balast gaan gebruiken, zou dat ook al moeten opvallen aan een langere laatste pitstop ... (of tanken ze weer loden bollekes bij? )
__________________
..: www.marcgoossens.com :..
Reply With Quote