daarom staat er ook duidelijk dit stukje
Je hebt mij nergens horen zeggen dat McLaren, Renault of BMW kleine teams zijn ...
Wel is hun publiciteitswaarde ongelofelijk veel kleiner als ze een hele periode nauwelijks wedstrijden (laat staan titels) winnen. Vergelijk dit met een team met een ongelofelijke geschiedenis waar een zevenvoudig wereldkampioen aan de slag is dat bovendien nog eens alles wint wat er te winnen valt ....
Dan is de strijd op vlak van publiciteit met K.O. gewonnen door Ferrari.
Net zulke return bepaalt groten deels wat Sponsors (of technische partners) bereid zijn te investeren in een bepaald team. Die balans helt de laatste jaren (voor Bridgestone) ver door in de richting van Ferrari. Hoe je het keert of draait ...elke sponsor in de F1 heeft te bedoeling een zo hoog mogelijke ROI te krijgen.
Dat McLaren hier de conclusies uit heeft getrokken ...
==> niks mis mee. Elk gezond bedrijf zou in zo een situatie in een vrije markt op zoek gaan naar alternatieven. Hier hoor je Bridgestone niet over klagen.
Na een jarenlang vrij spel de vrije markt dan de nek omwringen door een reeks kunstmatige maatregelen is dan ook