View Single Post
Old 26-04-2005, 12:01
airco's Avatar
airco airco is offline
You'll never walk alone

Quote:
Originally Posted by Sennake
Mogelijk heeft dat voor mij persoonlijk ook te maken met de overheersing van Schumi, maar dat is strikt persoonlijk en doet verder niets ter zake.
Toch ligt daar in mijn ogen ook een grote kern van de huidige problemen.... Niet op vlak van veiligheid ... Wel op vlak van de discussie voor kostenreductie ...

Mensen willen van nature uit altijd nieuwe zaken ...
een paar jaar geleden was de minidisc van Sony ongelofelijk HOT ... Vandaag is die rol overgenomen door de IPOD ...
Als er niets nieuws komt in de markt voor de muziekspelers .... verdwijnt de rage ... en bijgevolg ook de marktaandacht

Net dat is de laatste jaren aan de hand in de formule 1 ... Niemand (tenzij de grote fans) zit nog te wachten op een nieuwe overwinning, titel van Schumacher ...
Gevolgen
---------
Minder media aandacht ==> Minder return voor Sponsors (in het bijzonder voor diegenen die altijd slaag krijgen) ==> Sponsors die het voor bekeken houden ==> Teams die verdwijnen of in de problemen komen ==> Pleidooien om kosten te besparen om die teams alsnog te houden ...

Wel net dat laatste is volgens mij verloren moeite ....
De dag dat enkele races voor het einde van het seizoen duidelijk wordt dat Schumacher geen kampioen zal worden .... trekt de aandacht in de formule 1 pijlsnel terug aan.
Iedereen wil toch zien wie de nieuwe GOD van de formule 1 wordt ... Het team/sponsors van die piloot mag een ongelofelijk boost verwachten ...

Net op dat moment komt de interesse van het grote publiek terug ... en wordt de markt terug interessant voor potentïele sponsors