View Single Post
Old 26-04-2005, 14:37
Finish's Avatar
Finish Finish is offline
De Paddock Enthousiast

Location: Hier nach links, zwei Straßen nach rechts und dann immer geradeaus !
Quote:
Originally Posted by Huudo
En het inhaal manoeuvre op Button grandioos? 't is maar hoe je het bekijkt - Button maakte een inschattingsfout bij het inhalen van de Williamsen en Schumacher zag en profiteerde ervan. Zijn verdienste, maar niet meer dan dat.
Inhaalmaneuvers opblazen is altijd al een sport geweest.
Ik wil dit gevalletje graag vergelijken met de zogenaamde fabelachtige inhaalactie van Hakkinen op Schumacher in Spa 2000.
Qua overeenkomsten kan dit tellen:
Schumacher aan de leiding, Hakkinen vlak achter Schumacher en sneller. De BAR van Zonta gaat gedubbeld worden, dus Schumachers probleem:
Hoe raak ik voorbij die BAR zonder dat Hakkinen er van profiteert ?
vs.
Button: Hoe raak ik voorbij die Williams zonder dat Schumacher er van profiteert ?

Resultaat: Hakkinen profiteert en de snelste raakt voorbij de traagste dankzij verkeer.
Resultaat 2: Schumacher profiteert en de snelste raakt voorbij de traagste dankzij verkeer.

Toch staat bij velen die inhaalactie van Hakkinen genoteerd als 'magistraal' en 'heroïsch', terwijl Mika hier in feite ten volle gebruik maakt van die BAR als hindernis voor Schumacher, en Schumacher gewoon nergens naartoe kon. Schumacher maakte hier geen inschattingsfout, hij had die dekselse Zonta naast hem.
Hier maakt Button een inschattingsfout en Schumacher troeft die fout af.

Magistraal ? Nee hoor. Da's gewoon het principe van inhalen: de andere tot fouten dwingen. Maar bij deze maak ik nog maar eens mijn standpunt hard dat ik het inhaalmaneuver van Hakkinen op Schumacher in Spa 2000 evengoed niet magistraal en schitterend vond. Interpretaties kunnen verschillen, niks daarvan. Ik ga niet onder stoelen of banken steken dat ik dolgraag Schumacher op P1 had zien finishen en ik helemaal niet verlekkerd ben op een hattrick voor welke coureur dan ook, inclusief Alonso en Schumacher. Maar de coureur die mij tot nu toe de meeste knappe dingen heeft laten zien, is Schumacher, hoe je het ook draait of keert. Jammer genoeg dateren die knappe dingen quasi allemaal uit de jaren '96 tot 2000. Dominantie, voor welk team, voor welke sport dan ook, kan niet goed zijn.

Maar nu wijd ik toch echt veel teveel uit. Mss tijd om dit topicje in twee te knippen, wat hadden jullie gedacht, hoogedele en vooraanstaande admins en mods ?

Finish.