Ha de mannen. Hier is nog eens een kleine update.
Ik heb een foto genomen van hetgeen ze bij Monogram een ontsteking noemen: een plat plaatje dat moet dienen als kabelhuis, en een rond dingetje dat een stroomverdeler moet voorstellen. Alles in chroom natuurlijk.
Alle onderdelen die aan de motorblok moeten worden toegevoegd zijn trouwens in chroom gezet door de fabriek. Het idee alleen al. Nu ja, dat laat de jonge gasten en de minder enthousiaste bouwers natuurlijk wel toe een leuk ogend model te maken, maar echt natuurlijk komt het niet over.
Maar goed, ik heb het dus (hoe kan je het raden) opzij gesmeten.
Op volgende foto zie je de motor met scratchbuilt oliefilter, scratchbuilt ontsteking, scratchbuilt injectiepomp-aandrijving, en de nodige olieleidingen.
De pijpjes tussen de injectiepomp en de cylinderinlaten heb ik vervangen door dunnere ijzerdraad, omdat ik vond dat ze wat dik oogden tegenover de tekeningen en de foto's die ik van de motor heb gevonden op internet. Of het helemaal volgens schaal is valt nog te betwijfelen, maar het ziet er beter uit.
Nu moet de benzinepomp er nog op, en dan kunnen we onze aandacht naar de andere kant van de motor verleggen.
Tussen haakjes: ik heb bevestiging van de fabriek in Duitsland dat ze me de plannen gaan opsturen!
Tot later!