Thread: 2005 GP Spanje
View Single Post
Old 09-05-2005, 00:07
Finish's Avatar
Finish Finish is offline
De Paddock Enthousiast

Location: Hier nach links, zwei Straßen nach rechts und dann immer geradeaus !
Quote:
Originally Posted by gwyllion
Dat "aanmodderen" had 2 redenen: hij was onderweg met benzine en zijn motor lekte water en begaf het uiteindelijk.

Mensen vergeten tamelijk snel: 2 weken geleden werd Villeneuve nog 4de
Dankzij het uitvallen van talloze andere coureurs kon hij mee opschuiven met de toen fortuinlijke Schumacher. Bovendien werd hij in feite 'pas' 5de, Button meegerekend. Met enige objectiviteit kan je toch in feite zeggen dat Villeneuve zijn tijd gehad heeft en weinig tot niks meer laat zien. Als er eens een opflakkering komt als Imola, is de volgende race die vlam al weer uitgedoofd tot een soort gemakzucht.
En Villeneuve kan dan wel pech gehad hebben -heel goed mogelijk, ik lees dat hij een tijd vastzat achter enkele wagens, maar zelf hield hij ook een hele tijd de snellere Heidfeld op-, maar de belangrijkste noties zijn hier de twee kwalificaties, waarin hij zijn kunnen toch zou moeten tonen. Dat doet hij dus lekker niet. Zoals ik al zei: ingeslapen ! (de beste stuurlui staan idd aan de wal, maar hej, ik zal nooit coureur worden en wees maar zeker dat ik trager ben dan Jacques ! Maar Jacques is zelf voortdurend trager dan Massa...Daarom dan ook: boeken toe.) Bovendien is er niks duidelijkers als de onderlinge strijd tussen teamgenoten, als het wijst op talent. De wagen die een coureur onder z'n derrière krijgt speelt praktisch voor 70% de belangrijkste rol, die overige 30% is volgens mij voor de rekening van de coureur. Villeneuve had nauwelijks de bovenhand op andere, minder ervaren, jongere coureurs, zowel in z'n BAR-jaren, z'n Renault-uitstapje en deze keer Sauber. Natuurlijk speelt het een rol dat Massa het team beter kent en quasi opgegroeid is met Ferrari-motoren. Maar het zich aanpassen en leren kennen van de wagen is niet eenvoudig; grote coureurs onderscheiden zich hierin van kleinere coureurs. Villeneuve heeft tijd gehad. Villeneuve heeft krediet gekregen, voornamelijk omwille van z'n legendarische wereldtitel (Niet Gilles, maar Jacques wordt WK), z'n losse, casual karakter en z'n krasse uitspraken.
Als hij Sauber als opstapteam zag voor zijn comeback bij een topteam in 2006, heeft hij het in ieder geval goed mis gehad. Misschien is DTM nog iets voor hem. Maar laat die Sauber nu maar over aan een nieuw aanstormend talent.

Ook nog een kleine opmerking bij airco: 'met de wagen lijkt alles in orde': ik vrees van niet. De F2005 van Barrichello is namelijk een regelrechte nachtmerrie: de jarenlange traditie bij Ferrari wordt bij deze wel voortgezet: als er iets kapotgaat, is het altijd bij Rubens !

Last edited by Finish; 09-05-2005 at 00:23.
Reply With Quote