Quote:
Originally Posted by airco
Dit is beetje vergezocht he ...
|
Ik beweer niet dat ik al op voorhand wist dat deze strategie niet de juiste was eh, ik zit ook maar gewoon naar TV te kijken, maar als je het resultaat bekijkt kan je niet anders dan vaststellen dat er te "royaal" omgesprongen is met de banden. 1 lekke band omwille van overmatige slijtage kan nog een ongelukje zijn, 2 op 2 ronden van elkaar is en blijft slecht beheer van het rubber...
Nogal eenzijdig trouwens om nu het minder goed gaat, alle schuld op de rug van Bridgestone te schuiven. Overmatige slijtage kan ook liggen aan een minder goed uitgebalanceerd chassis. Het uiteindelijk resultaat zal je natuurlijk altijd pas aan de slijtage van de banden zien, en dan wordt de "zwarte piet" nogal rap naar de bandenfabrikant geschoven. Toen alles perfect liep bij Ferrari werd ook niet gezegd dat het vooral aan de goede banden lag en in mindere mate aan een goede wagen of zelfs piloot.
Let wel, ik heb de wijsheid niet in pacht, maar of het enkel en alleen de banden zijn die voor 100% verantwoordelijk zijn voor de ronduit slechte resultaten van Ferrari durf ik toch te betwijfelen.