Thread: 2005 GP Spanje
View Single Post
Old 09-05-2005, 11:20
Finish's Avatar
Finish Finish is offline
De Paddock Enthousiast

Location: Hier nach links, zwei Straßen nach rechts und dann immer geradeaus !
Quote:
Originally Posted by gwyllion
Toch zagen de Bridgestones van Schumacher er niet extreem versleten uit op het loopvlak. Een aantal Michelins leken echter na de race meer op slicks.
Loopvlak lijkt idd niet echt aangetast: De band in onderstaande screenshot ging al een 30tal ronden mee, en de groeven zijn nog duidelijk zichtbaar. De buitenkant van de band heeft het daarentegen gewoon begeven.

kijk daarentegen eens naar de ontploffende Michelin van Massa

Bridgestone heeft het over brokstukken op het circuit als oorzaak voor Schumachers bandenprobleem. Daar heb ik zo m'n pro's en contra's bij:
1) Zowel linkervoorband als linkerachterband gaven op zelfde wijze de geest. Het aantal linkse en rechtse bochten lijkt mij evenredig verdeeld in Barcelona, een extra druk op de linkse banden zou mss aan de onhandelbare wagen te wijten zijn. Wat me wel opvalt, is dat ik op f1racing.nl meerdere foto's terugvind van wagens waarvan de linkerbanden duidelijk versleten zijn, en de rechterbanden nog intact:

De linkerbanden kregen het dus duidelijk harder te verduren.

2) Het feit dat het enkel de linkerbanden zijn, kan de theorie bevestigen dat Schumacher over enkele brokstukken reed en de handel het niet meer uithield. Maar ik heb deze race geen crashes gezien, enkel een vreemde voorvleugelverganging voor Fisichella. Brokstukken van andere raceklassen horen toch van de baan gehaald te zijn...
3) Meest logische conclusie is dan ook het simpelweg falen van de Bridgestone-band. Maar eerlijk gezegd, als je die foto van Massas banden ziet, dan mag Michelin toch ook nog wat oppassen.

@ airco:

Ik bedoelde 'met de wagen van Barrichello is duidelijk nog niet alles in orde'. Die van Schumacher rijdt duidelijk wel mee.

Last edited by Finish; 09-05-2005 at 11:29.
Reply With Quote