Thread: 2005 GP Spanje
View Single Post
  #41  
Old 09-05-2005, 15:15
marcel's Avatar
marcel marcel is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Aug 2003
Location: Beersel
Posts: 2,866
Quote:
Originally Posted by Finish

1) Zowel linkervoorband als linkerachterband gaven op zelfde wijze de geest. Het aantal linkse en rechtse bochten lijkt mij evenredig verdeeld in Barcelona, een extra druk op de linkse banden zou mss aan de onhandelbare wagen te wijten zijn. Wat me wel opvalt, is dat ik op f1racing.nl meerdere foto's terugvind van wagens waarvan de linkerbanden duidelijk versleten zijn, en de rechterbanden nog intact:
even het circuit-mapje erbij halen:


zo zie je dat het circuit veel snelle rechterbochten telt (Renault, Repsol, Campsa, Banc Sabadell, New Holland, laatste bocht). in al deze bochten wordt het gewicht van de wagen naar de buitenkant (likerkant dus) gedrukt, waardoor de banden aan die kant extra belast worden. de ongelijke slijtage ligt dus volledig aan de aard. van het circuit. Ik ben niet verschoten van het feit dat de ontplofte banden alle links zaten.

*edit* de foto van Montoya toont trouwens dat de teams de wagens daarop specifiek afstellen: de linkerband vertoont meer camber dan de rechter.
__________________

Last edited by marcel; 09-05-2005 at 15:19.
Reply With Quote