Thread: 2005 GP Spanje
View Single Post
Old 09-05-2005, 17:41
The Interceptor's Avatar
The Interceptor The Interceptor is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by Finish
Zowel linkervoorband als linkerachterband gaven op zelfde wijze de geest. Het aantal linkse en rechtse bochten lijkt mij evenredig verdeeld in Barcelona, een extra druk op de linkse banden zou mss aan de onhandelbare wagen te wijten zijn. Wat me wel opvalt, is dat ik op f1racing.nl meerdere foto's terugvind van wagens waarvan de linkerbanden duidelijk versleten zijn, en de rechterbanden nog intact.
Barcelona is een rechtsdraaiend circuit he, dus elke ronde draai je 360° meer naar rechts dan naar links, daarbij komt, dat de snelle bochten zowat allemaal naar rechts draaien (lange bocht in't begin: Renault-bocht?; en de laatste twee bochten van het circuit vooral dan). Dus komt er toch wel redelijk wat meer druk links vooraan dan rechts vooraan lijkt me. Het verschil tussen linker - en rechtervoorband was op het einde inderdaad echt wel groot

Verder vond ik Fisichella een heel sterke race rijden hoor! Hij reed tamelijk onopvallend, maar na de eerste pitstops reed hij toch maar mooi op de 2e plaats! Hij had ook geen probleem om Alonso achter zich te houden, tot zijn wagen ineens nogal nerveus begon te reageren, met die vreemde voorvleugelvervanging als gevolg.

Montoya reed ook maar een matige race. Enkel in het eerste wedstrijdgedeelte heeft hij wat laten zien. Kweet niet of iemand dat nog opgevallen is, maar hij nam echt wel een sterke start, was op weg om een plaats of 2-3 te winnen voor de eerste bocht, tot hij links het gras ingeduwd werd, waardoor hij terugzakte naar 8. En toen de safety car buiten kwam, meteen (een zwaardergeladen) Schumacher inhalen, dat deed me weer ff denken aan een gelijkaardige situatie in Brazilië enkele jaren geleden