Wtcc-Imola pronostiek
De Bmw fans zullen in volgend lijstje troost vinden na Silverstone : Volgens mij komen volgende strafgewichten in Imola in voege ;
-Tarquini : 60kg(én 10 plaatsen achteruit op de grid) -Priaulx : 50kg -Dirk M.: 45kg -Jörg M. : 40kg -Farfus & Rydell : 35kg -Thompson : 25kg -Garcia : 20kg
-Plato : 10kg ...Giovanardi(!)-Géné-Terting & Zanardi 0(nul !)kg .
Mijn favoriet voor Imola : Giovanardi : Reed vorig jaar de pole op Imola, heeft in Silverstone z'n speed weergevonden(miste de pole door foutje in laatste bocht), heeft géén ballast en is de enige die met een Alfa snel wegraakt op de grid . Tarquini maakt met z'n 60kg en 10 plaatsen achteruit op de grid geen schijn van kans . Géné was vorig jaar ook snel op Imola en die heeft nul
kg. extra... en ook Zanardi is vrij van extra kg. op een circuit waar extra gewicht de remmen zwaar op proef stelt...
De grootste verassing gaat volgens mij komen van...Tavano met de Antonelli-DB privé Alfa die samen met mate Andrea Larini weer van de partij zal zijn omdat dit weer meetelt voor't Italiaans kampioenschap : Tavano heeft uiteraard 0kg en zorgde vorig jaar voor de beste privé qualif als 5e op...Imola !
Voor mij moeten de Alfa's niet te "zwaar(kg)" scoren voor Spa zodat ze daar voor onze neus er lichtvoetig vandoor kunnen...
|