View Single Post
Old 23-05-2005, 18:21
Rohrl-fan's Avatar
Rohrl-fan Rohrl-fan is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by Huudo
Zullen ze die volgens mij ook vinden. In geval van burgerlijke partijstelling, denkt ik dat een rechter zich niet veel zal aantrekken van zo'n getekende 'afstand van verhaal'.
Amai, waar gaan we dan naar toe. Mijn inziens is iedereen toch nog steeds verantwoordelijk voor zijn/haar daden.

Als een passagier in een schriftelijke verklaring stelt dat hij/zij uit vrije wil is ingestapt in die wagen zou dat document toch enige wettelijke betekenis moeten hebben?

Ik ben totaal niet op de hoogte van hoe de wet met dergelijke situaties omgaat (en ik hoop het nooit te moeten leren), dus je zal ongetwijfeld wel gelijk hebben, maar ik vraag me af waar we dan met onze maatschappij naar toe gaan.

Binnenkort beginnen we hier al zoals de Amerikanen : "Oei, ik wist niet dat ik mijn hand niet op die kookplaat mocht leggen! De fabrikant had dit niet vermeld! Een schadevergoeding van 5.000.000 $ graag!"