Quote:
Originally Posted by Peter Baert
Over de Belgische TV-zenders die de World Series gaan uitzenden ...
BeTV is de Waalse Canal+. De andere zenders zijn redelijk bekend, denk ik.
De TV-productie van de World Series is net als bij de Nissan World Series in handen van het Spaanse RPM. En daar begint alle ellende.
Er is aan de stations beloofd dat een tape met highlights telkens de dinsdag na de race via koerier zou geleverd worden. Op basis van die info wordt een programma-planning gemaakt, zoals in elk bedrijf dat rekening moet houden met leveringen.
De tape over het Zolder-weekend hebben we met meer dan een week vertraging ontvangen. En bovendien waren klank en beeld niet in orde. Zo stond op de beelden van de FR 3.5 Engelse commentaar.
Ik weet niet hoe mijn collega's het hebben opgelost, in ieder geval heb ik mijn programma danig moeten aanpassen om het gat van de World Series op te vullen.
De tweede tape, over Monaco, is eergisteren via koerier aangekomen. Dat is niet professioneel, maar amateurisme zoals we het heden ten dage niet meer meemaken in de TV-wereld.
Onbegrijpelijk dat een constructeur zo zwaar investeert in eigen events, maar dat de TV-productie niet op punt staat.
|
Tja, als ze hun zelf gemaakte beloftes niet nakomen ivm met leveringen van beelden ed.... dan moet ik u zeker gelijk geven dat ze niet goed bezig zijn.
Dat de kwaliteit van de beelden zelf slecht is, kan ik me zeer moeilijk voorstellen, want de regie en het aantel cam punten waren in zolder top vond ik. In monaco was het nog beter, maarja daar was het F1 niveau van materiaal en organisatie dat er werd gebruikt...
Maar als dan de tapes zelf telaat aankomen, dan zit je planning zeker in de war....
Maar wat wil dit nu concreet zeggen voor de WS op Pitstop?
Wanneer zullen we de meetings vd WS in zolder en Monaco te zien krijgen op de buis? zal er ook Megane trophy te zien zijn? FR2000?
En hoeveel tijd word er gesteed aan de Renault weekends? Eén aflevering per meeting?
(off topic: kan er niet ergens een schema geplaatst worden met een (voorlopige) planning van wat er tezien gaat zijn de komende maanden op pitstop.TV???
Want op de site word pas zaterdag middag of hooguit vrijdag melding gemaakt van wat we gaan tezien krijgen zat middag op TV...
Als de montage is gemaakt in de loop van de week, kan er dan al een bericht verschijnen mss?
Voor alle duidelijk heid wil ik hier niets afbreken over de site en het programma! Ik geef alleen maar sugesties om services nog te verbeteren...)