Quote:
Originally Posted by FIRE
...., maar als je een paar honderd duizend Euro om moet hoesten om deel te kunnen nemen dan mag je toch wel verwachten dat iederen hetzelfde materiaal heeft?
|
Dat mag je dan zeker verwachten! Maar men mag wel niet vergeten dat ook de World Series behoren tot de groep van mechanische sporten.

En er dus nooit iets perfect het zelfde is of het zelfde zal verdragen of het zelfde kan presteren...
Maar het probleem wat Jaap's en nog enkele andere wagens hebben (sinds de eerste kilometers met hun wagens) is niet van die aard, maar is een fundamenteel ontwerp probleem (volgens enkel team ingenieurs). Zij zijn al sinds de collectieve testen in Lemans de mensen van Renault Sport aan het "uitleggen" wat de oorzaak is vh probleem, en hoe ze het kunnen oplossen. Maar tot op heden is de complete evo nog niet doorgevoerd.
Het probleem zou hem zitten int het (hydraulische) systeem dat zorgt voor de onkoppeling tijdens het schakkelen.
Wat de teams wel stoort is dus de support bij de techniek van Renault Sport die zoals bij dit probleem een flop is! Alles duurd en blijft duren...
5 of zes wagens hebben veel last van het probleem, de anderen ook maar in veel mindere maten.
Met al deze mechanische miserie zouden we nog bijna vergeten dat KTR gisteren haar eerste overwinning van het seizoen binnen heeft met dank aan Gommedy!
Na de drie 1e plaatsen van Leinders in 2001 is dit de 4e overwinning van KTR op het hoge World Series niveau.
Chapeau zeggen we dan
EDIT:
De uitspraak op autosport.nl, is echt wel een reactie van een dummie!
Quote:
In Zolder kon bijvoorbeeld Colin Fleming na zijn botsing met Danielsson zijn auto niet herstellen, omdat Renault niet genoeg onderdelen voorhanden had.
|
Het was al een stunt dat men een volledige monoque bij had in de support trailer in Zolder. Dit was bv vroeger met de WS by nissan nooit voorgevallen!
Trouwens, in de F3000, toen nog met de lola chassis, waren er ook zelden nieuwe chassis terbeschikking op het circuit.
Had bv Renault Sport dan een clio chassis bij toen de clio cup er nog was in ons land? Ik denk v niet hé.

Er zijn uiteraard ook geen reserve Mégane chassis aanwezig op de circuits.
Chassis zijn nu eenmaal te duur om ze met een ("grote") stock te gaan maken... Motoren, ophangingen en noem maar op, hebben ze met een redelijk stock bij op de circuits. Gaat ook vaker kapot dan een monocoque
En ja, als er dan maar één chassis in zolder was, en er twee vernield waren (DANIELSSON & FLEMING). Dan is het kwestie van snel te zijn, en wie eerst is is eerst, net zoals in de solden.

Blijkbaar was DAMS voor Jenzer bij de support truck. Of wist DAMS dat ze een monocoque bijhadden en Jenzer niet...
Geen van bijde wagens is terug opgebouwd geweest in Zolder en hebben dus bijden niet meer gereden in zolder op zondag.
Maar DAMS kon de maandag na zolder al direct beginnen opbouwen aan de wagen van Danielsson terwijl Jenzer nog heeft kunnen wachten op een Dallara uit Italie...