View Single Post
Old 10-06-2005, 00:08
lode's Avatar
lode lode is offline
De Paddock Rookie

Quote:
Originally Posted by Cat-Seven
@iode

Niet mis ... weet je wat voor een tijd je reed met de DAX? Ik draai met de Seven normaal rondjes van 1'56-1'57 met een beste tijd van 1'54.60 Dit met 133pk en op Yokohama 048R's.

Hi Cat

Tijden waren (nog) niet zo goed.

Ik heb het ding pas enkele weken en ben al blij dat de motor heel gebleven is.
Het voertuig is (nog) niet ingeschreven, ik kan het dus enkel op een circuit proberen onder de knie te krijgen.
Mijn eerste rit was in Francorchamps (German club day)
Maar na enkele ronden was het al afgelopen. Gigantisch blauwe rook uit de uitlaat en einde oefening. Ik dacht dat de turbo het begeven had maar achteraf bleek het enkel de olie terugloop leiding te zijn die verstopt was zodat al de olie in de turbo terecht kwam.

Op Zolder ging alles prima, ik heb me alleen een beetje moeten inhouden want ik had al meteen een waarschuwing voor "geluidsoverlast". Daar zullen we volgende keer dus iets moeten op vinden.
Voor de rest verliep alles prima. De DAX ging als een raket.
Acceleren is niet de juiste term. Je hebt meer het gevoel afgeschoten te worden eens de turbodruk opkomt.

Enkele gegevens :

Chassis: DAX RUSH MC met camber compensation.
Gewicht: 500 KG
Motor: Suzuki Hayabusa 1300CC
Turbo ombouw gedaan door Holeshot
360PK@1bar (kan de druk vanuit de auto opschroeven tot 1.8 bar, maar ik durf nog niet)
Banden: Toyo Proxes (Een superband voor relatief weinig geld)

Heb afgelopen woensdag toch de hele namiddag gereden (en 70 liter verbruikt) Dus ik begin nu toch wel een beetje vertrouwen in het beestje te krijgen.
Volgende keer zullen we de tijden eens bijhouden.
23 Juni is er weer vrij rijden op Francorchamps en dan zullen we zeker van de partij zijn.

Lode
Reply With Quote