View Single Post
  #137  
Old 12-06-2005, 15:49
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
Bij deze wil ik toch enkele kritische noten kraken

Quote:
53. Verlichting
-Indien een wedstrijd in het donker verreden wordt, moeten op elke wagen de wedstrijdnummers verlicht
zijn. Deze lichten dienen samen met het ontsteken van de koplampen aan te gaan.
· Op geen enkel ogenblik mag er een wit licht naar achter schijnen, zelfs niet deze welke de
wedstrijdnummers verlichten, noch die lichten bestemd ter identificatie van de wagen. De lampen van de
achteruitrijlichten moeten verwijderd worden.

Technisch Reglement 2005
Een gedeelte van de wedstrijd is toch in het donker gereden. Nu weet ik niet wat die technische controle voorstelt maar waarom staat dit dan in het reglement? Gisteren met eigen ogen gezien dat bij enkele wagens er een wit licht te zien was als je vanachteren naar die wagens keek. O.a. de Russell Racing en die twee Italiaanse Guestwagens. Deze wagens hadden tenminste nog licht voorzien voor hun nummers...............er reden ook enkele wagens rond zonder verlichting van de nummers. Bij Brother Racing was niet eens iets voorzien hiervoor, maar er waren er meer die geen verlichting voor de nummers hadden. Hetzij defect of niet aanwezig. De fluorkleurige Mantis heeft heel wat ronden rondgereden zonder achterverlichting, ook een situatie die niet wenselijk is.

Wat betreft de teams die wel verlichting hadden, het was weer hommeles. In het donker zijn de nummers simpelweg niet te herkennen. Het duurde toch eventjes voordat men wist dat de wagen van Rene Snel in het grind stond. Een onschuldig gevalletje maar wat als het eens een keer goed mis is? Op die manier kan je vitale seconden verspelen. SRT, NGT en GS Motorsport hebben het wel begrepen. Nummers waren zeer duidelijk te zien. Overigens hadden ze bij GS nog van die mooie blauwe wielen voorzien Beetje in de traditie van de Nordschleife, wel leuk om te zien. Echter is het voor de organisatie nu eens niet mogelijk om het op dit punt eens een keer goed aan te pakken? Zal het eigen werk van die blauwe blazers ook makkelijker maken. Op dit punt blijven het regelrechte amateurs.

Iets wat ik niet snap is dat tijdens het einde van de eerste safetycar-procedure de tweede groep eerder het groen kreeg dan de eerste groep waar de leider in zat. Dit voor zover de praktische uitvoering.

Tijdens de Euro Race mochten we in totaal 50 wagens verwelkomen. Mooi getal zo op het eerste gezicht maar als je deelnemers gaat analyseren is er maar sprake van 40 structurele deelnemers die we het hele jaar terug zien. Er zaten heel wat gasten tussen. Ben dus zeer benieuwd met hoeveel wagens men in Brands Hatch van start gaat. Enkele van die structurele deelnemers hebben zware schade opgelopen, het is nog maar de vraag bij sommigen of we ze dit jaar nog terugzien. Als ik dan iets verder denk dan konden we weleens een (zeer) mager startveld hebben voor de 24 uur van Zolder. Van die 40 vaste wagens zijn er een aantal die niet deelnemen aan de 24 uur. Teams die de bemanningen van twee wagens samensmelten tot de crew van één wagen. Teams die simpelweg niet deelnemen vanwege de hoge budgetten voor een 24 uurs race. Er zullen wel enkele gasten verschijnen maar ik moet het nog maar zien of we de 40 gaan halen.

Daarnaast is de kwaliteit van het deelnemersveld ook niet meer wat het geweest is. De afdeling Toerisme vertoonde gisteren toch wel een triest beeld. Maar drie wagens aan de finish, geen van de drie wagens kende een probleemloze race...........en dan toch het podium halen? Dat zegt heel veel, dit doet niets af aan de individuele prestatie van de deelnemers zelf maar het geeft wel denken over de kwaliteit van de Belcar anno 2005.

Het tij zal moeten keren want de dalende tendens is nu toch wel duidelijk zichtbaar. Is alles dan negatief? Nee, tuurlijk niet maar af en toe de zaken kritisch benaderen kan geen kwaad Er waren gisteren toch wel leuke dingen te zien. Het eerste uurtje tussen Hart en Longin was mooi om te zien, Menten die goed kon volgen.
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.

Last edited by Mark; 12-06-2005 at 16:36.
Reply With Quote