met alle respect:
een circuit-eigenaar zou eigenlijk zich moeten beperken tot de rol als zijnde een circusdirecteur, waarbij de coureurs de aapjes zijn waar het publiek op afkomt. Zonder spectaculaire aapjes geen publiek. Ik bedoel daarmee te zeggen, dat het management van een circuit niet op de stoel moet gaan zitten van een promotor. Een beproefde manier van werken is: een promotor gaat met de diverse Formule-vertegenwoordigers om de tafel zitten voor een goed programma, de promotor legt een zo'n mooi mogelijk programma neer bij een circuiteigenaar, waar zoveel mogelijk volk op afkomt. Een circuiteigenaar legt zijn financiele eisenpakket op tafel en dan is het zaak dat ze er samen uitkomen. Logischerwijze gaat een promotor alleen in gesprek met representatieve formules. Daarmee voorkom je persoonlijke voorkeuren van iemand, voorkom je belangenverstrengeling en uiteindelijk bepalen de toeschouwers, waarvoor ze komen kijken, oftewel entree betalen. Het gaat er toch niet om wat bv. Hans Ernst of Eric Weijers willen zien!? Een opmerking dat ze de BRL het vuur aan de schenen gaan leggen, is eigenlijk kannabalisme. Daardoor komen er niet meer auto's aan de start, maar er vindt verschuiving plaats van de ene klasse naar de andere klasse en dan heb je 2x niets. Heren CPZ, ga eens praten met mensen die ideeen hebben voor een klasse met een toegevoegde waarde i.p.v. proberen een goede klasse om zeep te helpen. De enige taak die CPZ heeft, is het circuit op een financieel verantwoorde wijze te bestieren. Want als ze BRL niets vinden, omdat ze er niets aan kunnen verdienen op de korte termijn, dan hebben een ernstig gebrek aan visie. Mijn visie; zoals de BRL is opgezet is perfect; goed betaalbaar, volle startvelden, mooi deelnemersveld, veel inhaalmanouvres, af en toe een leuk schadegevalletje, wisselende winnaars en gelijkwaardige auto's. Gevolg; meer publiek, meer inkomsten voor CPZ. En dan dien je de sport.....
|