Ze gaan gewoon rijden, ik voel het... $$$ over common sense.
Als er iemand, eender wie op Michelins, de muur inknalt en er iets aan over houdt, dan hoeft F1 voor mij niet meer, 't is inderdaad een klucht.
In een andere raceklasse hadden de powers that be gewoon gezegd, starten op "oude" banden met penalty, de nieuwe zijn onveilig, mag niet op gereden worden.
Nee, nu gaan we een allegaartje krijgen van mensen die op "oude" banden starten, een paar (Ron "whatever it takes to win" Dennis?) die weer risico's gaan pakken ten koste van veiligheid... 't gaat waat worden... "spanning" van de foute soort: Wie vliegt wanneer van de baan en wie slaagt er in op de baan te blijven? *GOE* bezig...
Dat de FIA nog maar suggereert van "'t zal wel gaan op die banden, probeer maar" is gewoon ziek. Zijn die mensen totaal een verantwoordelijkheidsgevoel kwijt?
Ik zie ze liever niet starten, F1 fan of niet. De sport is risicovol, klopt, maar we moeten ook niet terug naar de jaren '50 gaan.
Eigenlijk, hebben de marshalls hier niets op te zeggen? Kunnen zij de beslissingen niet forceren (bv. *niet* op de indy-spec michelins laten starten?)