Quote:
Originally Posted by A.J.
De oorzaak van het Michelin fiasco was volgens Martin Brundle (ITV) het volgende.
Op vraag van de IRL teams werd het circuit ruwer gemaakt door met een soort diamant schijf kleine groeven in de baan te slijpen om meer grip te bezorgen aan de IRL wagens die tegen 225 mph (360 kmh) gemiddeld over de baan scheuren. hierdoor lopen de temperaturen veel hoger op en is de slijtage hoger.
Michelin was hiervan blijkbaar niet op de hoogte, Bridgestone wel aangezien zusterfirma firestone vaker op de piste test.
|
Mocht dit ooit bewezen kunnen worden dan gaan we nog een heel lang juridisch steekspel tegenmoet. Het klinkt overigens wel zeer logisch wat Brundle zegt.
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
|