Thread: 2005 Gp Usa
View Single Post
  #264  
Old 20-06-2005, 00:28
Veloce's Avatar
Veloce Veloce is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Jan 2005
Location: Hamont
Posts: 41
Quote:
Originally Posted by Lambo
In mijn ogen treft er maar één iemand schuld: Michelin! En ook niet de FIA nee, de reglementen zijn duidelijk en het is niet de eerste GP van het jaar. En ja, er mogen maar twee soorten types banden naar een GP. Maar Tassin zat er verdorie recht op toen hij zei dat de concurrentie zo groot is dat Michelin twee 'performance sets' meehad, ipv 1 performance-set en één hardere, veiliger, maar minder performante set... Dat die twee performante sets niet veilig waren, is hun schuld
HELEMAAL mee eens !

En dit is ook wat de FIA aan Michelin heeft geschreven:
"We are very surprised that this difficulty has arisen. As you know, each team is allowed to bring two different types of tyre to an event so as to ensure that a back-up (usually of lower performance) is available should problems occur. It is hard to understand why you have not supplied your teams with such a tyre given your years of experience at Indianapolis.

That the teams you supply are not in possession of such a tyre will also be a matter for the FIA to consider in due course under Article 151c of the International Sporting Code."


Laten we de feiten eens gewoon op een rijtje zetten:
1. Michelin heeft de verkeerde banden meegenomen
Stom, maar kan gebeuren.
2. De back-up banden van Michelin zijn OOK niet goed
Nog stommer en totaal onprofessioneel.
3. Michelin vraagt om de banden alsnog te mogen vervangen
Tegen de regels en dit schept bovendien precedenten. Dan zou Bridgestone bij een volgende race echte qualifying-banden kunnen gebruiken om een pole-position te pakken om ze daarna onder het mom van veiligheidsredenen te kunnen omwisselen voor banden die het de hele race uithouden.
4. Michelin stelt voor het circuit te wijzigen
Totaal oneerlijk t.o.v. de teams die wel met deugelijk materiaal naar Indianapolis zijn gekomen, bovendien schept dit weer precedenten.
Stel je voor dat Ferrari bij een volgende race vraagt om een paar chicanes weg te halen omdat hun remmen het anders geen hele race volhouden !
5. 9 van de 10 teams steunen het voorstel om een chicane aan te leggen.
Ieder zijn goed recht, evenals het recht aan Ferrari om dit voorstel niet te steunen.
6. De FIA geeft Michelin verschillende opties in overweging.
Maar Michelin en de Michelin-teams leggen die allemaal naast zich neer.

Dus naar wie moet de zwarte piet ?
Zeker niet naar Ferrari en ook niet naar de FIA, maar naar Michelin.

Last edited by Veloce; 20-06-2005 at 00:36.
Reply With Quote