Thread: 2005 Gp Usa
View Single Post
Old 20-06-2005, 00:48
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic

Quote:
Originally Posted by Lambo
...

Ofwel regels opstellen en bij de eerste de beste blunder van een constructeur de regels zomaar ombuigen, en erger nog: de mensen die wel hun huiswerk gemaakt hebben benadelen? Nog minder. Het is misschien een belachelijke anecdote hé, maar ik vertel ze toch. In het zesde leerjaar hadden we examen vraagstukken. Ik had 20/20, de tweede in de klas 13/20, en er waren er veel met een tekort. Oplossing van de leraar: ander examen. Door een stom foutje haalde ik 19/20... m.a.w.: door het falen van alle andere lln in de klas, werd ik, die wel mijn tijd in oefeningen had gestoken, benadeeld. Ik kan er mij nu nog boos om maken, en het is verdorie 12 jaar geleden... Daarom vind ik niet meer dan terecht dat Ferrari zijn been stijf houdt... Als ik het had gekund 12 jaar terug, ik zou het niet gelaten hebben. Wees maar gerust!
Er is ook nog zoiets als "letter van de wet" en "geest van de wet". Ik geef een ander voorbeeld. Brussel hanteert keistrenge geluidsnormen die kunnen resulteren in het sluiten van Zaventem... Zijn we dan goed bezig? Volgens de letter van de wet "ja", volgens de geest ervan "neen". Op zeer korte termijn hebben ze gelijk, wet is immers wet, maar van "visie en gezond verstand op lange termijn" getuigt het alleszins niet.
Reply With Quote