Quote:
Originally Posted by Scapa
Moet ik alles twee keer zeggen ofzo?
Ik verwijt Ferrari dat ze niet hebben meegewerkt aan een oplossing= tegenwerken. Eigenbelang primeerde boven het algemeen belang van F1 en zie hier wat er gebeurt. Andermaal (cfr beperking testdagen etc.) stond Ferrari weer alleen in het andere kamp. Dat is hun recht maar dan moeten ze achteraf niet zo hypocriet reageren door te zeggen dat ze er niets aan vonden om op deze manier 1 en 2 te eindigen. Na jaren van succes loopt het dit jaar eens wat minder. Blijkbaar hebben ze het daar heel moeilijk mee....
|
ik zie niet in wat je met deze reply twee keer zegt. Ik heb het namelijk enorm moeilijk met datgene wat jij 'hypocriet' noemt. Als andere teams omwille van het slechte materiaal falen om op de startgrid te raken, als andere teams hierdoor de race boycotten en als de FIA zich niet capabel genoeg toont om een oplossing te vinden waarmee ze een algemeen compromis verkrijgen, dan is Ferrari hypocriet omdat ze vertellen dat ze liever op een andere manier 18punten toegewezen kregen. De beperking op testdagen heeft hier volgens mij dan geen lap mee te maken: Michelin had data aan overvloed van 7 teams, terwijl Bridgestone zich enkel kon focussen op Ferrari (natuurlijk hun eigen dikke schuld) en de Minardis en Jordans weinig tot geen relevante informatie konden meebrengen. Misschien kunnen we alle oude koeien weer uit de sloot halen en ineens beginnen met de barge-boards van Maleisië '99 ? Want als je het eventjes lekker draait of keert, heeft dat waarschijnlijk ook wel geleid tot de hypocrisie van Ferrari gisteren tijdens de 'race' !
Je zegt zelf dat Ferrari in hun recht is. Als ze in hun recht zijn, doen ze niet hypocriet (vandale verklaart 'hypocriet' als gluiperig, genieperig). In het geniep zullen ze wel blij zijn met de matemathische kant van de zaak: de titel 'lijkt' terug in zicht. Maar ze geven héél eerlijk toe dat de
manier waarop hen zeker niet zint. Immers, wat heb je aan een wereldtitel als 3/4de van het veld niet meedoet ? Het geld.
Las ik vanmorgen in de GVA: Een niet nader genoemde teambaas verwoordde het als volgt: 'Voor één keer dat de schuld eens niet bij Ferrari ligt, krijgen ze alsnog de zwarte piet toegeschoven'. Als zelfs andere teams dit al verkondigen...